اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رفع مشکلات مردم، مهم‌ترین دغدغه رهبر انقلاب است/ مسئولان توصیه‌های رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند

امام جمعه سنندج گفت: رهبر معظم انقلاب همواره دغدغه رفع مشکلات مردم داشته و بر تلاش بیشتر مسئولان برای رفع نیازهای مردم تاکید دارند.

رفع مشکلات مردم، مهم‌ترین دغدغه رهبر انقلاب است/ مسئولان توصیه‌های رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک ماه مبارک رجب اظهار کرد: سه ماه بسیار مورد احترام و توجه بوده که رجب یکی از این ماه‌ها است و پیامبر از آن به عنوان ماه خودش یاد می‌کند.

وی تصریح کرد: ماه رجب ماه خدا و ماه صاحب حرمت و از ماه‌های حرام است، ماهی که روزه گرفتن در آن برابر یک سال است.

امام جمعه سنندج در ادامه به اهمیت شایسته‌سالاری گریزی زد و گفت: مسئولین باید به درستی انجام وظیفه خدمت‌گذاری کنند.

ماموستا رستمی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند جوانان موتور توسعه و تولید کشور هستند اما متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرند، لذا در این کشور نباید تحصیلکرده‌های ما بیکار باشند.

وی اذعان کرد: شایسته‌سالاری یک اصل است که باید افراد توانمند شناسایی شده در مسوولیت‌ها و کارهای مختلف بکارگیری شوند.

وی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام دلسوزترین فرد به امت اسلامی است، عنوان کرد: مسئولان ما باید با الگوگیری از پیامبر زمینه خدمت دلسوزانه را به همه جامعه فراهم سازند.

امام جمعه سنندج افزود: پیامبر حتی نسبت به دشمنان و کسانی که اذیت و آزارش می‌دادند دلسوزی و ابراز نگرانی می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر بسیار دلسوز به ایتام بودند و همواره با مهربانی با آنها رفتار و دیگران را نیز به این امر الهی دستور می‌دادند.

امام جمعه سنندج اجرای عدالت در برابر قشار مردم را یکی از مهمترین مولفه‌های شایسته‌سالاری دانست و گفت: ثواب عدالت هزاران برابر از یک سال عبادت غیرواجب بیشتر دارد.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت خدا، فرمانداری پیامبر و رهبری که به شما رهبری می‌کند را همواره ملاک خود قرار دهید.

وی با بیان اینکه وجود مقام معظم رهبری بزرگترین نعمت در ایران اسلامی است، گفت: مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب رفع مشکلات مردم و تلاش در راستای ارتقای سطح معیشت و اقتصاد آنان است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف همواره بر رفع مشکلات اقتصادی مردم تاکید می‌کنند.

ماموستا رستمی گفت: مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند لذا همه باید در برابر دیگران احساس مسئولیت داشته باشیم و غم و مشکلات دیگران را در حد توان رفع کنیم.

وی اضافه کرد: کسانی در آخرت سربلند خواهد شد که نسبت به دیگران احساس مسئولیت کنند و مشکلات دیگران را مشکل خود بدانند.

وی با بیان اینکه شایسته‌سالاری در هر جامعه ای موجب ارتقای حس مسئولیت‌پذیری می‌شود، گفت: بزرگترین توفیق الهی این است که انسان گره از کار دیگران باز کند و در مسیر رفع مشکلات دیگران گام بردارد.

ماموستا رستمی ایجاد صلح و سازش بین دو نفر، دو خانواده و یک جامعه را بزرگترین عمل خیر دانست و گفت: پیامبر همواره امت خود را به ایجاد صلح و سازش در بین دیگران تاکید فرموده‌اند.

وی اضافه کرد: امام جمعه و خطیب رابط و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است باید صدای مردم را به گوش مسئولان برساند.

وی خدمت‌گذاری به مردم را از مولفه‌های مهم انقلابی‌بودن دانست و گفت: امیدواریم مسئولان ما با روحیه انقلابی و جهادی در مسیر رفع مشکلات جامعه تلاش و مسیر توسعه و آبادانی هرچه بیشتر کشور را فراهم سازند.

انتهای پیام/2330/71/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول