اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

موضع قاطعانه رهبر انقلاب موجب عقب‌نشینی آمریکا شد/ ایران منتظر اقدام عملی است، نه حرف

امام جمعه تبریز گفت: در حال حاضر آمریکا تغییر موضع درباره تحریم‌ها را اعلام کرده و این موفقیت بزرگ بعد از هشدار و فرامین رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز است ولی ما همچنان طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب منتظر هستیم که آیا اقدام عملی خواهد بود یا فقط حرف است.

موضع قاطعانه رهبر انقلاب موجب عقب‌نشینی آمریکا شد/ ایران منتظر اقدام عملی است، نه حرف

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگران مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: کودتای انگلیسی سوم اسفند سرآغاز سیاهی تاریخ است، این روز یکی از مقاطع مهم و عطف تاریخ و کودتای سوم اسفند رضان خانی است که با ورود قزاق‌ها، احمدشاه از ترس مجبور شد رضاخان را به عنوان فرمانده کل قوا منصوب کند.این کودتا بعدها به کودتای سوم اسفند معروف شد که از جمله رویداد تاریخی می‌باشد. 

وی با تاکید بر اینکه دو تحریف بزرگ در این کودتا وجود دارد، توضیح داد: مهمترین آن،انکار نقش انگلستان در کودتای سوم اسفند است به طوریکه رضاشاه در جلسه‌ای شخصا اظهار کرده است که من را انگلیسی‌ها آورده‌اند و البته اساسا در ایران چنین حرکت بزرگی نمی‌توانست صورت بگیرد و تائید انگلیس را نداشته باشد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: القای مفید انگاری کودتای سوم اسفند از جمله دیگر تحریفات است که برخی‌ها به آن معتقدند در حالی که سیاست انگلیس اساسا دال بر نابودی ایران بود و امروز نیز این سیاست محدود کردن، نابود کردن و کوچک کردن ایران را در دستور کار دارد و همچنان قدرتمندان نمی‌توانند یک ایران قدرتمند در منطقه را تحمل کنند.

نسخه علاج  مشکلات کشور؛ مشارکت حداکثری و اصلح مردم در انتخابات/ مردم‌سالاری و جمهوریت جز لاینکف اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان، بیانات رهبری در دیدارشان با مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن به صورت تلویزیونی را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق تاکیدات ایشان، نسخه علاج مشکلات مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست و اصلح است و این نگاه رهبری به مشارکت حداکثری ابزاری نیست بلکه متکی به مردم‌سالاری و جمهوریت است  که جز لاینکف اسلام  است.

وی متذکر شد: انتخاب درست نکته دیگر علاج مشکلات است که باید به زمینه و شرایط دقت لازم شود. 

موضع قاطعانه رهبری موجب عقب‌نشینی آمریکا شد

آل‌هاشم به بخش دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردمی ۲۹ بهمن اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در خصوص برجام فرموندند که خیلی وعده داده شده است ولی دیگر ما قبول نمی‌کنیم چراکه از این به بعد اقدام در برابر اقدام خواهیم کرد زیرا اگر تحریم‌ها را بردارند ما هم اقداماتی خواهیم کرد و فقط عمل برای ما مهم است. 

وی اذعان داشت: اگر توجه کنید، بیانات رهبری در دیدار با مردم قهرمان آذربایجان در ۲۹ بهمن نتیجه داده است زیرا دیشب دولت بایدن در ادامه تصمیمات دولت قبلی آمریکا برای فعال کردن مکانیزم ماشه و بازگشت تحریم، به سازمان ملل متحد نامه نوشته و این تصمیمات را نقض کرده است  و موضوع دولت ترامپ برای احیای تحریم را پس گرفته است. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سخنگوی وزارت خارجه طبق بیانیه‌ای دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت ۱+۵ اعلام کرده است و آمریکا نیز محدودیت تردد دیپلمات‌های ایرانی به نیویورک را لغو کرده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر آمریکا تغییر موضع درباره تحریم‌ها را اعلام کرده است و این موفقیت بزرگ بعد از هشدار و فرامین رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز است ولی ما همچنان طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب منتظر هستیم که آیا اقدام عملی خواهد بود یا فقط حرف است.  

نماینده ولی فقیه در استان گفت: این یک شکست برای آمریکاست که از آن باید درس بگیرند.

وی با قدردانی از مقام معظم رهبری از طرف مردم آذربایجان بابت دیدار تصویری زنده تلویزیونی، گفت: اهمیت قیام ۲۹ بهمن در این دیدار بر همگان روشن شد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با درخواست از دستگاه‌های فرهنگی، جوانان، مردم و موسسات فرهنگی، ادامه داد: از همه شما درخواست می‌کنم تا به تک به تک فرازهای مقام معظم رهبری گوش داده و تامل کنید و درباره آنها مستند بسازند، کتاب منتشر کنند و شعر بگویند و ما هم از آنها استقبال کرده و به همه این عزیزان تریبون داده بدهیم و تجلیل کنیم. 

وی افزود: هر کسی برنامه و ایده‌ای نسبت به این فرازها داشته باشد می‌تواند به دفتر ما ارسال کند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

آذربایجان دژ استوار ایران

آل‌هاشم با اشاره به گزیده‌ای از فرازهای رهبری اعم از نخبه‌پروری مردم آذربایجان، جریان‌سازی مردم تبریز، دژ استوار ایران در برابر حملات خارجی، دلبستگی مردم به اسلام، غیرت به میهن اسلامی، وجود چهره‌های نقش‌آفرین این خطه و غیره گفت: هنرمندان وارد میدان شده و این فرازها را به هنر تبدیل کنند. 

وی به فرارسیدن روز امضای منشور جامع روحانیت توسط امام راحل(ره) اشاره کرد و یادآور شد: چهارم اسفند روز روحانیت است از این‌رو بازخوانی مکرر وظایف روحانی، امری مسلم است و در مجموع،این پیام امام راحل از ماندگارترین اسناد تاریخی و از مهم‌ترین و جامع‌ترین پیام امام رضوان‌الله است. 

اعتکاف امسال برگزار نمی شود

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن روزهای اعتکاف گفت: هر سال مراسم اعتکاف که یکی از بزرگترین مراسم معنوی و مورد توجه پروردگار است، برگزار می‌شد. 

وی افزود: با توجه به شرایط کشور و وجود ویروس منحوس، امسال این مراسم بزرگ اعتکاف برگزار نخواهد شد. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: اولین جمعه ماه رجب به لیله الرغائب معروف است به طوریکه امسال به علت شرایط کرونایی زیارت اهل قبور وجود نداشت. 

وی با اشاره بر اینکه برخی‌ها در این دو روز با من تماس گرفته و از تعطیلی آرامستان‌ها گلایه داشتند، گفت: به عقیده من می‌توانستیم یک جوری برنامه‌ریزی کنیم که زیارت اهل قبور انجام گیرد زیرا جاهای زیادی هستند که هم باز است و هم شلوغ و هم هیچ کنترل و نظارتی روی آنها نیست ولی در مقابل در یک روز مهم آرامستان‌ها را می‌بندیم در حالیکه با یک برنامه‌ریزی می‌توانستیم با مردم همراه شویم. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه روز پدر نزدیک است و نباید صرقا به اهدای یک گل و هدیه اکتفا کنیم، گفت: چرا با یک مریضی و ناتوانی بلافاصله والدین خود را به خانه سالمندان می‌فرستیم؟ نباید اجازه دهیم که خم به ابروی آنها بیاید،همین که حرف آنها را زمین نگذاریم بزرگترین هدیه خواهد بود. 

وی در پایان بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه امروز،یاد شهید اهل میانه که در تفحص شهدا روی مین رفته و به شهادت رسیده است را گرامی داشت. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۰/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول