اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دست ‌و پا زدن قدرت‌های جهانی در سایه اقتدار جمهوری اسلامی/ 5 اسفند زمان تصمیم آمریکا و غرب است

امام ‌جمعه رشت با بیان اینکه امروز ایران قدرت بزرگی است و هرگاه بخواهد و موقعیت اقتضا کند سیلی‌های متعدد به آمریکایی‌ها خواهد زد، گفت: در سایه خون شهیدان، رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و صبر مثال‌زدنی مردم ایران، دست و پا زدن قدرت‌های سلطه جهانی قابل مشاهده است.

دست ‌و پا زدن قدرت‌های جهانی در سایه اقتدار جمهوری اسلامی/ 5 اسفند زمان تصمیم آمریکا و غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به سالروز کودتای رضاخان قلدر در هفته‌ پیش رو اظهار کرد: احمدشاه که کودک نادانی بیش نبود، رضاخان را وزیر و سید ضیاءالدین را نخست‌وزیر کرده و این‌گونه زمینه‌ساز کودتا در ایران به پشتوانه استعمارگران شد.

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها و روسی‌ها می‌گفتند مردم ایران وحشی هستند و ایران را به سه قسمت تقسیم و هرکدام را برای خود برداشتند، تصریح کرد: اساتید دانشگاه در آن زمان علاوه بر حقوق استادی حق توحش می‌گرفتند! چراکه معتقد بودند به مردم وحشی تدریس می‌کنند. استعمارگران بعد از جنگ جهانی اول می‌خواستند ایران را از بین برده و با تقسیم کشور خود آن را صاحب شوند که با عنایت الهی و پایمردی علما و مردم، این خیانت ننگین به ایران تحمیل نشد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به نقش میرزا کوچک خان جنگلی و آیت‌الله مدرس در آن بازه تاریخ در بر هم زدن نقشه شوم بدخواهان ایران گفت: شهید مدرس با حمایت جانانه از شهید میرزا کوچک خان نگذاشت تا قزاق‌ها گیلان را بگیرند و این دو روحانی مبارز اجازه ندادند گیلان قربانی بی‌کفایتی شاه وقت شود.

امام‌جمعه رشت با ترسیم ایران پیش از انقلاب و پس از انقلاب که از کشوری تحت استعمار، امروز به‌عنوان کشوری قدرتمند در معادلات جهانی مهره اصلی قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های دشمن، از بین رفتن اسلام در ایران است چراکه آن‌ها می‌دانند اسلام عزت و قدرت را برای ایران به ارمغان آورده و ایرانی‌ها با تأسی از فرهنگ عاشورا تحت تسلط سلطه‌گران نمی‌روند.

فلاحتی در ادامه با تبریک میلاد امام علی (ع) امام اول شیعیان عالم به سخنان رهبری درباره منع اعمال اعتکاف به دلیل شرایط کرونایی گفت: ایشان توصیه کردند بهتر است در این سه روز نماز جعفر طیار را بخوانند و از فضائل این ماه پربرکت بهره‌مند شوند.

5 اسفند زمان تصمیم آمریکا و غرب است

خطیب جمعه رشت با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با نیروی هوایی ارتش افزود: بعد از روی کار آمدن بایدن، پرونده جمهوری اسلامی از پرونده‌های سخت اواست، بایدن تاکنون هیچ موضع درستی نگرفته چراکه هنوز نمی‌داند چه باید کند، لذا پنج اسفند زمان تصمیم آن‌هاست، جمهوری اسلامی نیز برنامه خود را به رافائل گروسی مدیرکل آژانس اعلام کرده و پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی باید در دنیا بتازد چراکه بعد از پنج اسفند اگر کاری صورت نگیرد پروتکل الحاقی توقف شده و بازرسی‌ها نیز متوقف می‌شود، گفت: به قول فرمایش رهبری، ما هیچ اصراری نداریم که آن‌ها برگردند و لزومی هم برای اصرار نیست اما نمی‌دانیم چرا برخی‌ها اصرار می‌کنند که آن‌ها بیایند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید در عرصه بین‌المللی هوشیارانه و قدرتمندانه رفتار کند، افزود: جمهوری اسلامی دنبال سلاح هسته‌ای نیست بلکه حسن نیت  ایران نسبت به اهداف انسانی هسته‌ای مشهود است.

فلاحتی  با اشاره به نشست سه کشور اروپایی نسبت به ایران گفت: فرزندان ایران اسلامی  فرزندان حسین بن علی (ع) هستند و بدانید که قهر فرزندان ایران اسلامی صورت شما را قرمز خواهد کرد‌.

وی  با بیان اینکه امروز ایران قدرت بزرگی است و هرگاه بخواهد و موقعیت اقتضا کند سیلی‌های متعدد به آمریکایی‌ها خواهد زد، افزود: در سایه خون شهیدان، رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و صبر مثال‌زدنی  مردم ایران دست و پا زدن قدرت‌های سلطه جهانی قابل مشاهده است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه امروز منطقه غرب منطقه و آسیا با درس‌آموزی از ملت ایران بیدار شده و در مقابل سلطه ایستاده‌ و بستر انقلاب اسلامی هستند، بیان کرد: امیدواریم که مشکلات مردم عزیز و صبور ما با تلاش جهادی مسئولان برطرف شود و مسئولان وظایف خود را در برابر مردم بصیر و صبور ایران اسلامی درست انجام دهند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به‌روز تکریم آزادگان و ایثارگران در هفته پیش رو گفت: امیدواریم که خیلی زود خانواده‌هایی که هنوز چشم‌انتظار عزیزانشان بوده خبرهای خوشی بشنوند و از چشم‌انتظاری بیرون می‌آیند ما شرمنده این عزیزان و چشم‌انتظاری آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی و گفتار و رفتار مسلمانان از نگاه اسلام بیان کرد:  پوشش  به‌عنوان حفظ بدن زن و مرد، نوعی زینت نیز بوده اما متأسفانه دشمنان لباس ما را نیز عوض کرده و سبک زندگی ایرانی اسلامی را نشانه گرفته‌اند.

فلاحتی با بیان اینکه تنوع‌طلبی ازجمله ویژگی‌های انسان است که دشمنان انسان و اسلام آن را نشانه گرفته‌اند، گفت: پوشش باید به‌گونه‌ای باشد که هم بپوشاند و هم مانع تحریک شود، جامعه‌ای که در آن گناه صورت نگیرد همه امور منظم پیش می‌رود.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول