اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیلی بیست: ترامپ نگران است تا پایان عمر با پرونده‌های قضایی درگیر باشد

یک روزنامه انگلیسی به نقل از فردی مطلع گفت رئیس جمهور سابق آمریکا نگران است تا پایان عمرش با پرونده‌های قضایی مختلف مواجه باشد.

دیلی بیست: ترامپ نگران است  تا پایان عمر با پرونده‌های قضایی درگیر باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به نزدیکانش گفته نگران است دشمنان تا پایان عمرش از وی طرح شکایت کنند.

به نوشته روزنامه «دیلی بیست»، اتهامات زیادی ممکن است طی روزها و ماه‌های آینده گریبان ترامپ را بگیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به آغاز تحقیقات کیفری در ایالت جورجیا، تحقیق درباره تخلفات امپراطوری مالی ترامپ در نیویورک و فرار مالیاتی،  شکایات زنانی که می‌گویند ترامپ به آن‌ها تعرض کرده و اتهامات قابل پیگرد شخص رئیس جمهور سابق آمریکا و نزدیکانش علیه افراد حقوقی و حقیقی اشاره کرد.

این روزنامه نوشت، «جو اسکاربورو» مجری شبکه آمریکایی «اِم‌اِس‌اِن‌بی‌سی» گفته است درنظر دارد به خاطر تهمت ارتکاب قتلی که از سوی ترامپ دریافت کرده از وی شکایت کند. ترامپ سال ۲۰۱۶ مدعی شده بود این مجری آمریکایی «لوری کلوسوییتس» دستیار یکی از نمایندگان کنگره را در سال ۲۰۰۱ به قتل رسانده است.

بلافاصله پس از اینکه ترامپ این تئوری توطئه را مطرح کرد، با واکنش منفی اعضای کنگره آمریکا مواجه شد و همسر کلوسوییتس نیز ترامپ را به استفاده از مرگ او برای رسیدن به مقاصد سیاسی متهم کرد.

علاوه بر این، نزدیکان ترامپ از جمله «رودی جولیانی» وکیل شخصی او بابت افترا پراکنی علیه شرکت انتخاباتی «دامینیون» مورد شکایت قرار گرفته‌اند. ترامپ و این افراد این ادعا را مطرح کرده‌اند که شرکت دامینیون در تقلب انتخاباتی امسال دست داشته و به رسیدن «جو بایدن» به ریاست جمهوری آمریکا مشارکت کرده است.

شرکت دامینیون تاکنون از دو وکیل ترامپ از جمله جولیانی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت ۱.۳ میلیارد دلاری از هرکدام از آن‌ها شده است.

اخیراً یکی از مقامات ارشد دامینیون در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفته است: «تیم حقوقی ما به دنبال همه این افراد هستند و هیچکس را مستثنی نمی‌کنیم».

دیلی بیست به نقل از یک فرد مطلع نوشت، ترامپ اخیراً درخصوص این پرونده‌های شکایت ابراز نگرانی کرده و گفته نگران این است که دشمنان «باقی عمرم از من شکایت کنند».

علاوه بر موارد فوق، «بنی تامپسون» قانون‌گذار دموکرات آمریکا به همراه «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» پرونده شکایتی را علیه ترامپ تنظیم کرده‌اند.

در این شکایت آمده است، اقدام ترامپ درخصوص تحریک به حمله هوادارانش به ساختمان کنگره، نقض قانون «42 U.S.C. 1985» معروف به قانون «کوکلاس کِلان» محسوب می‌شود. هدف این قانون جلوگیری از اقدامات خشونت‌بار از سوی گروه‌های نژادپرست و سفیدبرترپندار در آمریکا است.

همچنین این پرونده جدید علیه ترامپ تأکید می‌کند رئیس جمهور سابق و هوادارانش قصد اخلال در اجرای رویه قانونی تأیید پیروز انتخابات در جلسه مشترک کنگره را داشتند (جزئیات بیشتر).

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

ترامپ در همین ارتباط و بابت «تحریک به شورش»، باری دومین بار مورد استیضاح قرار گرفت اما در دادگاه مجلس سنا مورد تبرئه قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول