اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بدون تردید پرونده ایران مهم‌ترین پرونده برای جو بایدن است

امام جمعه ابهر گفت: بدون تردید پرونده ایران مهم‌ترین، پیچیده‌ترین و سخت‌ترین پرونده برای جو بایدن است.

بدون تردید پرونده ایران مهم‌ترین  پرونده برای جو بایدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر ضمن سفارش به تقوا، به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار مجازی مردم تبریز در 29 بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: نوع تحلیل رهبر حکیم انقلاب اسلامی در سال چهل و سوم پیروزی انقلاب در یک چارچوب منطقی و علمی و مقبول قابل‌ توجه است.

وی افزود: تحلیل بیانات رهبری مبتنی بر دو نکته اساسی است که باهم‌نگری دستاوردها و ضعف‌ها به‌منظور رسیدن به یک نگاه جامع و روشن‌بینانه و دیدن دستاوردها برای علاج ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌ها، از جمله این تحلیل‌ها به شمار می‌رود.

خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به دستاوردهای انقلاب در طول 42 سال، اذعان داشت:  اگر کسی پرسش کند؛ با چه استدلالی می‌گویید؛ آینده روشن است و مشکلات حل خواهد شد، پاسخ ما این است که به دلیل دستاوردهای۴۲ ساله که نماد «ما می‌توانیم» است و اگر در ۴۲ سال گذشته توانستیم، حتماً در چله دوم هم خواهیم توانست.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات و عقب‌ماندگی‌های موجود و ناکارآمدی‌های کنونی، محصول «انقلابی عمل نکردن» است، نه نتیجه انقلابی بودن! خاطر نشان کرد: در این بین سهم انقلابی عمل نکردن مدیران، بسی بیشتر و مهم‌تر است.

رحیمی با بیان اینکه در این بیانات حضرت آقا از «دولت جوان حزب‌اللهی» سخن نگفتند اما توصیفات مترادف و معادل آن را بکار بردند، ادامه داد: توصیفاتی چون؛ «کارآمد، باایمان، علاقه‌مند و پرکار» کلمات معادل جوان انقلابی و دولت کارآمد و مؤمن و باانگیزه و پرکار، همان دولت جوان حزب‌اللهی است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه رهبر انقلاب اسلامی به «مشارکت حداکثری» یک نگاه ابزاری و مقطعی نیست، تصریح کرد: برخلاف بسیاری، ایشان معتقدند که؛ مردم‌سالاری و جمهوریت، جزو لاینفک اسلامیت است و به عبارتی رکن مهم در اسلامیت نظام، مردم‌سالاری است، یعنی ترکیب مردم‌سالاری با اسلامیت، انضمامی نیست بلکه اتحادی و حقیقی است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه تأکید ۴۰ ساله امام راحل به ‌ویژه رهبر انقلاب اسلامی ناشی از دیدگاه بدیع و مترقی است، یاد آور شد: نکته مهم و قابل‌توجه، موضوع «انتخاب درست» است که باید به زمینه‌ها و شرایط و ابعاد و الزامات آن توجه کرد و در واقع نسخه علاج مشکلات از نگاه امام جامعه دو چیز است: اول- مشارکت پرشور و حداکثری دوم- انتخاب درست و اصلح که برای کشور و انقلاب و نظام انقلابی؛ «نور علی نور» خواهد بود.  

رحیمی به ضرب الاجل ایران به آژانس بین‌المللی و تصمیم سخت ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و افزود: پس از استقرار جو بایدن در کاخ سفید، بسیاری بر این گمان بودند که وی در اولین فرصت تکلیف پرونده برجام را روشن خواهد کرد، اکنون اما پس از حدود یک ماه جز برخی اظهار نظرات دست و پا شکسته، هیچ‌گونه سیاست روشنی تاکنون از سوی آمریکا اعلام نشده است.

خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره اینکه بدون تردید پرونده ایران مهم‌ترین و پیچیده‌ترین و سخت‌ترین پرونده برای جو بایدن است، اذعان داشت: اینک همه صاحب نظران قبول دارند که مصوبه مجلس در خصوص برجام اقدامی بهنگام و هوشمندانه و بازدارنده بوده است، اکنون موعد ضرب‌الاجل ایران برای ۵اسفند (۲۳ فوریه)در حال فرارسیدن است و نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام نیز یکشنبه شب به آژانس بین‌المللی تحویل داده شد.

وی روزهای آینده را روزهای مهمی برای پرونده هسته‌ای ایران برشمرد و خاطر نشان کرد: نوع مواجهه ایران و مسؤولان جمهوری اسلامی بسیار مهم است و تمام مسؤولان در همه سطوح موظفند طبق نقشه راه ترسیمی از سوی رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی در ۱۹بهمن ۹۹ عمل کنند و یک صدا بر همین مسیر پیش بروند.  
رحیمی دربخش پایانی خطبه‌های خود ضمن عرض تبریک میلاد حضرت امام جواد(ع) و امام علی (ع) افزود: توصیه امام جواد (ع) این است که اولا با مردم مدارا کنید و ثانیا در فکر دوستان و آشنایان و مردم بی پناه باشید و ما با عنایت به فرمایش این امام همام وظیفه داریم در آخر سال مردم عزیز و بزرگوار تهی دست را فراموش نکنیم و همچنین همه وظیفه دارند بهداشت عمومی و فردی و پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا را جدی گرفته تا اینکه مدیون مردم نشده و موجبات تعطیلی مساجد و بازار را فراهم نکنیم.

امام جمعه ابهر افزود: تعطیلی اماکن مقدس و بازار خسارات جبران ناپذیر معنوی و مادی را در بر خواهد داشت و همچنین موجب دل آزردگی و دل خستگی مردم به ویژه زحمت کشان عرصه بهداشت و درمان خواهد بود،

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول