اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

همایش ملی پیامدهای فقر فرهنگی در اراک برگزار می‌شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی(ع) در دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار خواهد شد.

همایش ملی پیامدهای فقر فرهنگی در اراک برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: هر ساله در استان مرکزی بنا به ضرورت‌های موجود اجتماعی و سیاسی در دانشگاه‌های استان همایشی با محوریت اندیشکده امام خمینی(ره) وابسته به نهاد مقام معظم رهبری برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: این همایش باعث جلب نظر صاحب‌نظران و اندیشمندان به موضوعات دارای اهمیت در جامعه می‌شود. 

نایب‌رئیس همایش ملی فرهنگ فقر در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه این همایش پنجمین همایش برگزار شده از سوی اندیشکده امام(ره) با اجرای دانشگاه آزاد اسلامی اراک  است یادآور شد: همایش ملی فرهنگ فقر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و هم‌اندیشی نخبگان کشور در خصوص حل معضلات اجتماعی، ششم اسفندماه همزمان با سالروز ولادت مولی‌الموحدین حضرت علی علیه‌السلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار می‌شود. 

ایمانی مقدم از حضور آیت‌الله کاظم صدیقی، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر به عنوان سخنران ویژه همایش خبر داد و تأکید کرد: تاکنون ۶۰ مقاله به دبیرخانه  همایش ملی فرهنگ فقر رسیده و در حال داوری است. 

وی تصریح کرد: موضوع فقر به عنوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی از زوایای گوناگون قابل بحث می‌باشد این در حالی است که در نگاه علوم انسانی و اسلام، مبانی فقر به عنوان فقر فرهنگی و یا توسعه فرهنگ فقر عوامل ایجاد و توسعه فقر می‌باشد. 

نایب‌رئیس همایش ملی فرهنگ فقر در دانشگاه آزاد اسلامی اراک اظهار داشت: در این همایش به علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی علیه‌السلام پرداخته می‌شود. 

ایمانی مقدم گفت: مبانی و عوامل فرهنگی ایجاد فقر و فقر مادی و علل اصلی فقر فرهنگی که در نهایت باعث ایجاد عدم توازن اجتماعی و بی‌عدالتی در جامعه و یا وابستگی و عدم استقلال جامعه است در دستور کار این همایش قرار دارد. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله دری نجف آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اراک ریاست این همایش را بر عهده دارد اضافه کرد: حسین کلانتری رئیس کمیته اجرایی و محمود قیوم زاده ریاست کمیته علمی این همایش را عهده‌دار می‌باشند. 

نایب‌رئیس همایش ملی فرهنگ فقر در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به اینکه به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا این همایش به صورت مجازی در شهرک دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می‌شود گفت: در این همایش برخی دستگاه‌ها از جمله بنیاد بین‌المللی غدیر، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک مشارکت و همکاری دارند. 

ایمانی مقدم با بیان اینکه بیش از ۲۵ عضو از هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی، داوری مقالات را به عهده‌دارند افزود: امیدواریم همایش فاخر و وزینی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود تا بتوانیم ذهن نخبگان جامعه را به سمت راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی سوق دهیم.

به گفته وی علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک زیر www.espconf.uast.ac.ir از موضوعات این همایش استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول