اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مردم فقط قیمت‌ها را نگاه می‌کنند و توان خرید ندارند/ با ساده‌لوحی عده ای، دچار خسارت محض شده‌ایم

امام جمعه قزوین گفت: مسئولان باید به معیشت مردم توجه کنند؛ خیلی ناراحت کننده است که در بازار شاهدیم که مردم فقط قیمت‌ها را نگاه می‌کنند اما توان خرید میوه و کالاهای اساسی خود را ندارند.

مردم فقط قیمت‌ها را نگاه می‌کنند و توان خرید ندارند/ با ساده‌لوحی عده ای، دچار خسارت محض شده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه سروش آسمانی که هر جمعه از شبکه قزوین به صورت زنده پخش می‌شود، با تبریک ایام پرمعنویت ماه رجب اظهار کرد: ماه شریف رجب از این جهت که پیش نیاز ماه رمضان است، بسیار پراهمیت است، حجم دعاها و اذکار در این ماه و ماه شعبان افزایش می‌یابد زیرا باید ما شایستگی و ظرفیت درک ماه رمضان و دریافت رحمت و مغفرت را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در ماه رجب زمینه‌سازی برای دریافت برکات معنوی فراهم می‌شود، افزود: در روایات آمده است، خدای متعال ابا دارد که کارهایش بدون اسباب انجام بگیرد، بنابراین برای رفع گرفتاری‌ها، بیماری‌ها و نیازها، اسبابی در دنیا تعریف‌شده است، ما باید از مزرعه دنیا استفاده کرده تا برای روز قیامت محصول و نتیجه خوبی کسب کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در ماه رجب به خصوص به استغفار توام با رجا و امید دعوت شده ایم، در دعاهای این ماه می‌خوانیم که خدایا بزرگترین خیرها در دنیا و آخرت را به ما عطا فرما و درخواست می‌کنیم که هر شر و بدی را از ما دور کنید.

خطیب جمعه قزوین درباره بهترین تصمیم‌ها برای زندگی تصریح کرد: زندگی دنیایی به گونه ای است که هم به طور لحظه ای نمی‌توان برای زندگی تصمیم گرفت و هم نمی‌توان برای درازمدت برنامه طولانی مدت داشت، بنابراین باید در روند زندگی برنامه جامع و کاملی برای بندگی داشت تا همه هستی ما خرج دنیا و جمع مال نشود و عقیده نیکو و یقین داشته باشیم و به حدی با خدای متعال گفتگو کرده و با متون و روایات دینی زندگی و فکر کنیم تا به یقین برسیم.

وی اضافه کرد: عبادت ما در دنیا باید نیکو باشد، همه بندگان خدا اهل عبادت هستند اما اینکه هرکس چه چیزی عبادت می‌کند مهم است، خدای متعال با فرستادن پیامبران الهی به مردم گفته است که عبادت حسنه داشته باشید از مقام پرستی، مال پرستی، دنیاپرستی و طاغوت و شیطان پرستی دوری کنید، کبر و غیبت و ظلم و ستم و تهمت و دوری از خوبی‌ها و گناهان رابطه ای با حسنه ندارد.

آیت‌الله عابدینی گفت: بندگان واقعی خدا اهل شب زنده داری و بیداری سحرگاهان هستند و زندگی خود را براساس حسنه و خیر و خوبی و یقین از خدا تنظیم می‌کنند، انسان در ذات خود دنبال عبادت است و اگر به دنبال عبادت واقعی نرود دچار عبادت شیاطین می‌شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ممکن است در جامعه ما افرادی باشند که مغرض سیاسی نیستند اما مبانی قرآنی را نمی‌شناسند و خبر ندارند که خداوند در قرآن در برخی شرایط با آیات محکم الهی حکم صادر کرده است که نباید دست دوستی با مستکبران و دشمنان اسلام دهید، البته برخی هم این مبانی و پیام‌ها را می‌دانند اما کارشان این است که نقشه‌های دشمن را در کشور اجرا کنند.

وی یادآور شد: امیرمومنان در نهج البلاغه می‌فرمایند؛ «به خدا سوگند هیچ ملتی اجازه نداد دشمن در کوچه و خیابان‌های شهرش ورود پیدا کند، جز اینکه به ذلت کشانده شد»، امروز ما دشمنانی داریم که جز شکست و تهدید ما هدفی ندارد و جز حیله و نیرنگی از آنها به ما نمی‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند قاطعانه به ما می‌فرماید؛ که دشمنان اسلام ذره ای خیر برای شما نمی‌خواهند حالا اگر همین دشمن را اجازه دهیم که محرمانه ترین مسائل و سرمایه‌های علمی و سیاسی و اجتماعی ما را ببیند و آنها را به کوچه و بازار شهر و کشور خود راه دهیم خسارت بارترین اقدامات را رقم زده ایم.

با ساده‌لوحی عده ای دچار خسارت محض شده ایم

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه تا به امروز ما با ساده لوحی عده ای دچار خسارت محض شده‌ایم، گفت: اخیرا مطرح شده بایدن قرار است در تحریم‌ها تجدیدنظر کند، حالا اگر عده ای از مسئولان با نگاه به تصمیمات متزلزل بایدن برای مسائل کشور برنامه ریزی کنند، مشخص است که منافع کشور را درنظر نگرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: در آیه ۵۱ سوره مائده خداوند می‌فرماید، روی حمایت یهودیان و مسیحیان حامی یهودیت، حساب باز نکنید، کسانی که ادعای ایمان می‌کنید هرکدام از شما که رفاقت و دوستی آنها را پذیرفتید شما جزو ستمگران و ظالمان محسوب می‌شوید. خداوند با صراحت تمام در این آیه به ما می‌فرماید که اگر با دشمنان اسلام دست دوستی دهید دیگر شما نه ایرانی هستید نه اسلامی، بلکه شما جزو دار و دسته ظالمان و مستکبران محسوب خواهید شد‌.

آیت الله عابدینی با تاکید بر اینکه بایدن و ترامپ همه اهل یک سیاست هستند، ابراز کرد: یکبار یک رییس جمهور برجام را پاره می‌کند و دفعه بعد دیگری با هجمه تبلیغاتی همراه حیله و مکر همان برجام را چسب کاری می‌کند و تحویل ایران می‌دهد، اروپا و امریکا و بایدن و ترامپ ندارد و همه اهل صدمه زدن به ایران اسلامی هستند.

وی ادامه داد: در آیه ۵۲ سوره مائده خداوند می‌فرماید؛ «آنهایی که در دل‌هایشان مرض نفوذ کرده خیلی شتاب زده به سمت دشمن حرکت می‌کنند و می‌گویند ما می‌ترسیم از سوی دشمن به ما آسیبی برسد»، یعنی این عده تا یک چراغ سبز کوچک از سمت دشمن می‌بینند با مرض نفاق و خودکم بینی و وادادگی به سمت دشمن می‌روند و ابتکارات و دانشمندان و تولیدات علمی و دستاوردهای بزرگ کشور را نمی‌بینند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برخی از دولتمردان چه منافعی از این همه حرکت به سمت دشمن دریافت می‌کنند؟ چرا توانمندی‌های داخلی را نمی‌بینید؟ چرا امید به جوانان کشور و استعدادهای آنها را کنار گذاشته اند و گوش به فرمان دشمن شده اند؟

وی تاکید کرد: اخیرا رهبر معظم انقلاب در بیانات خود درباره مذاکره فرمودند که امروز فقط زمان عمل است و هیچ حرفی قابل اعتماد نیست، یعنی امریکایی باید وارد عمل شده و به مفاد برجام عمل کرده و تحریم‌ها را بردارند و دوباره بازی مذاکره راه نیندازند، زیرا استقلال و شرف ملت ایران زیر بار ذلت پذیریِ مذاکره دوباره با امریکا نمی‌رود.

این خطیب جمعه با گلایه از عدم حمایت از تولیدات داخلی گفت: گاها شاهدیم یک دارویی را که دانشمندان ایرانی اختراع کرده اند به حدی موانع در راه تولید این دارو ایجاد می‌کنند تا قاچاقچی دارو با واردات داروهای خارجی بتواند مسیر تحقق سودهای میلیونی خود را فراهم کند و به تولیدکننده داخلی صدمه برساند.

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان بازار و معیشت مردم اذعان کرد: مسئولان باید به معیشت مردم توجه کنند خیلی ناراحت کننده است که در بازار شاهدیم که مردم فقط قیمت‌ها را نگاه می‌کنند اما توان خرید میوه و کالاهای اساسی خود را ندارند، چرا نباید مسئولانی که وظیفه اصلی آنها ایجاد ثبات اقتصادی و معیشتی برای مردم است به وظیفه اصلی خود عمل کنند تا مردم بدین حد دچار مشکلات اقتصادی نشوند.

وی تصریح کرد: اخیرا شاهد بودیم که عده ای علیه رییس جمهور شعار دادند که  اقدام ناشایست و غلطی بود، اما همین افراد خیلی زود تحت تعقیب قرار گرفتند و درحال پیگیری قضایی هستند، بهتر است دولت اینگونه سرعت عمل را برای معیشت و سفره مردم به کار بگیرید این سرعت عمل را برای رسیدگی به اشتغال به کار ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: شما مردم را در فقر و فلاکت رها کرده‌اید و نظارت‌ها را زمین گذاشته اید و به جای خدمت به مردم به کارهای اقتصادی چسبیده اید، شما به وضعیت و معیشت مردم رسیدگی می‌کردید و اگر کسی هم توهینی به دولت می کرد همین مردم وارد عمل می‌شدند و جلوی توهین‌ها را می‌گرفتند.

امام جمعه قزوین در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام میلاد امیرمومنان عنوان کرد: امام علی(ع) اسوه و الگوی حکومت دینی برای همه جهانیان در هر عصر و دوره ای هستند و این میلاد بر همه مبارک باشد، به ویژه رهبر معظم انقلاب که شاگرد این مکتب است و دغدغه‌های امام علی(ع) را پیگیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم در روزهای پایانی سال دل مردم با دیدن خدمت رسانی دولتمردان به آنها شاد شود، امیدواریم مدیران ما بیدار شده و دغدغه مندانه برای خدمت به مردم حرکت کنند، مسئولانی که قرار بوده پای تعهد خود بایستند و باید به تعهداتی که در حوزه معیشت و اقتصاد داده بودند عمل کنند.

آیت الله عابدینی گفت: در این ایام مناجات و دعا خوب است یادی کنیم از بزرگانی که از بلندگوهای مساجد و منابر صدای آنها برای هدایت مردم پخش می‌شد، علامه رفیعی که سال‌ها برای مردم تفسیر قرآن می‌گفت، آیت الله باریک بین که نام امام و انقلاب را در قزوین نشر داد و آیت الله شالی که برای حوزه‌های علمیه قدم‌های مثبتی برداشت.

خطیب جمعه قزوین در پایان گفت: برای همه درگذشتگان اسلام تا به امروز طلب خیر و رحمت می‌کنیم و همچنین برای همه عزیزانی که در این ایام به واسطه کرونا و غیرکرونا جان خود را از دست دادند، از خدای متعال درخواست بخشش می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول