اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کارشناس داوری: داور پنالتی گل گهر را نگرفت/ اخراج برزای درست بود

کارشناس داوری فوتبال ایران به تحلیل صحنه‌های مهم مسابقه گل گهر مقابل پرسپولیس پرداخت.

کارشناس داوری: داور پنالتی گل گهر را نگرفت/ اخراج برزای درست بود

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص داوری دیدار گل گهر و پرسپولیس اظهار داشت: قبل از بررسی عملکرد داوری باید چند نکته را بیان کنم؛ اول این که واقعا کیفیت فیلمبرداری فوق‌العاده ضعیف بود. اکثر صحنه‌ها را از راه دور نشان می‌دادند و در تکرار صحنه‌های مهم بازی هم خیلی ضعیف عمل کردند که این مسأله کار ارزیابی عملکرد داوری را سخت می‌کند.

وی افزود: همچنین مسابقه‌ای که با نتیجه 5 بر صفر تمام می‌شود اشتباهات داوری نمی‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه داشته باشد، اما به هر حال این طور هم نبود کار تیم داوری بی اشتباه باشد.

کارشناس داوری فوتبال ایران تصریح کرد: مهم‌ترین اشتباه تیم داوری در دقیقه 12 بود، در این صحنه هر چند که مهاجم گل گهر در جدال با دروازه‌بان پرسپولیس نمی‌توانست خطری روی دروازه این تیم ایجاد کند، اما قانون به این مسأله کاری ندارد. حامد لک در این صحنه بی‌احتیاطی کرد، بازیکن گل گهر توپ را زد و دروازه‌بان پرسپولیس با دست پای چپ او را زد. من متعجبم که اگر هم داور در این صحنه تشخیص خوبی نداشته کمک داور پشت دروازه که به صحنه نزدیک بود چرا به خودش جرأت نداد و خطا را اعلام نکرد؟

عسگری در مورد به ثمر رسیدن گل اول پرسپولیس عنوان کرد: روی گل اول پرسپولیس در میانه زمین به نظر می‌رسد احمد نوراللهی در جدال برای تصاحب توپ روی بازیکن گل گهر مرتکب خطا شد، اما همان طور که اشاره کردم به خاطر کیفیت بد تصاویر تشخیص این صحنه نمی‌تواند قاطعانه باشد.

وی افزود: در دقیقه 50 یک خطای واضح روی بازیکن گل گهر شد که داور آن را نگرفت، در ادامه روی بازیکن پرسپولیس خطا شد و او به زمین خورد اما داور هند بازیکن پرسپولیس را گرفت. در چند صحنه اشتباهات این چنینی داشت، اما به هر حال در بازی‌ای که نتیجه 5 بر صفر ثبت می‌شود کار و اشتباهات داوری نمی‌تواند خیلی روی نتیجه تأثیرگذار باشد.

کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد کارت‌هایی که داور در این مسابقه داد، گفت: ‌کارت‌هایی که او داد درست بود، یکی دو کارت هم می‌توانست بدهد اما این کار را انجام نداد. داور باید تمهیدات انضباطی یکنواختی داشته باشد.

عسگری در خصوص کارت دوم و اخراج برزای تصریح کرد: اخراج برزای درست بود، او در یک لحظه دو بار خطا کرد که نقض مکرر قانون حساب می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول