اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

استکبار جهانی از سخنان آتشین رهبری و خون شهدا هراس دارد

رئیس مجمع علما و فضلای شاهرودی مقیم قم گفت: مستکبران عالم از بیانات آتشین مقام معظم رهبری و خون شهدا می‌ترسند.

استکبار جهانی از سخنان آتشین رهبری و خون شهدا هراس دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، آیت‌الله غلامرضا ابراهیمی‌شاهرودی عصر امروز در یادواره ۹۶ شهید شهرک انقلاب شاهرود در مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) این شهر با بیان اینکه مجلس شهدا بسیار باارزش، مهم و نورانی است، اظهار کرد: نور مجالس اهل‌بیت (ع) و شهدا همچون نورافکن تا عرش را روشن می‌کند.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت (ع) برای شهدا یادواره می‌گرفتند، افزود: در آخرین خطبه نهج‌البلاغه، امام علی (ع) در سخنرانی خود دلتنگ برادران و شهیدانی هستند که از دست داده‌اند و در این محفل به تأسی از ساحت مقدس مولا علی (ع) جمع شده‌ایم تا یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: شهدا به ما حق حیات دارند و ما باید یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم؛ چراکه هر چه داریم از شهدا داریم که در راه اعتلای اسلام جان‌فشانی و رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.

ابراهیمی‌شاهرودی با اشاره به ویژگی‌های مختلف شهدا، بیان کرد: شهدا دارای نورانیت و معنویت عجیب و عاشق مناجات با خدا و شب‌زنده‌داری بودند و ما وظیفه داریم که شهدا را تکریم کنیم و این تکریم‌ها نباید کنایه داشته باشد و مواظب باشیم کسانی که در راه خدا تلاش می‌کنند را کوچک نکنیم.

وی تصریح کرد: شهدا بزرگ بودند و هر رزمنده‌ای که در جبهه بوده برای ما محترم و ادامه‌دهنده راه شهدا است و باید موردتکریم قرار گیرد؛ چراکه همه تلاش کردند و زحمت کشیدند.

رئیس مجمع علما و فضلای شاهرودی مقیم قم با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار کرد: کاری که شهدا کردند، عزت و عظمتی بود که برای کشور، اسلام، مسلمانان و مستضعفان عالم به وجود آوردند.

ابراهیمی‌شاهرودی با اشاره به آیات قرآن گفت: خدا از مؤمنان جان‌ها و مال‌ها را خریداری می‌کند و بهشت را ارزانی می‌دهد؛ شهادت معیار دارد و باید با اذن معصوم و ولایت صورت گرفته باشد و بدون اذن معصوم و ولایت نه جهاد است و نه شهادت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی، هستی ملت‌ها را هدف قرار داده‌‌اند، گفت: امروز ملت‌های کوچک ناچار هستند که زیر سایه آنها زندگی کنند و شبکه جهانی اقتصاد و پایگاه‌های نظامی دنیا در دست آن‌هاست و بانک جهانی درست کردند که نبض اقتصاد دنیا را در دست بگیرند؛ مستکبران از موقعیت خواب‌آلودگی مردم دنیا استفاده کرده‌اند و این شبکه جهانی را راه انداخته‌اند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه دنیا در دست استکبار جهانی است و تا کشوری جلوی آنها بایستد، آن را تحریم می‌کنند، ادامه داد: شهیدان مشت مستکبران را باز و در عالم بیداری ایجاد کردند و حقیقت این است که مستکبران عالم از موشک‌های بالستیک این ملت نمی‌ترسند؛ بلکه از بیانات آتشین مقام معظم رهبری و خون شهدا می‌ترسند.

ابراهیمی‌شاهرودی با بیان اینکه عربستان محو آمد و شد کشورهای استکباری است، افزود: چرا پایگاه توحید جولانگاه شیاطین شده است و ما نباید حساس باشیم؟! این وضعیت از کرونای عالم‌گیر بدتر و وحشتناک‌تر است؛ اما مردم دنیا بیدار شده‌اند، هرچند دولت‌ها در ظاهر حکومت می‌کنند.

وی اضافه کرد: امام راحل تاریخ را متحول و ملت‌ها را بیدار کردند و طلیعه بیداری ملت رخ داده و باطن عالم دست ملت‌هاست و آمریکا به فرموده امام راحل «ام‌الفساد قرن است» و «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» و امروز همه این‌ها روشن ‌شده که آمریکا دلیل همه فسادهای دنیا است.

به گزارش فارس؛ در این یادواره شهدا که به همت ستاد یادواره شهدا و به میزبانی پایگاه علی بن ابیطالب (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات علی (ع) و امام جماعت و هیأت امنا مسجد امام علی (ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام جوانشیر به تلاوت قرآن و رضا عرب به مرثیه‌خوانی در وصف شهدا پرداختند و پخش کلیپ از دیگر برنامه‌های این یادواره شهدا بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

این مراسم به یاد ۹۶ شهید این شهرک ازجمله شهیدان، حسین زاهدی، بهروز مشتاقی، محمدحسین و محمدحسن بیدگلی، ابراهیم و حسن خواجه‌مظفری، مهدی و احمد فضلی، حسن یونسیان، مهدی کریمی، امید جوادی‌پور، حسین رحیمی، فریدون عباسی، حسین عرب یارمحمدی، احمد شیخ کبیر و سیدمحمدحسین دریایی برگزار شد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول