اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

منبع آگاه: دولت آمریکا مارس گزارش قتل خاشقچی را منتشر می‌کند

منبعی آگاه در آمریکا به رسانه‌ای عربی گفت که دولت این کشور قصد دارد گزارش ترور روزنامه‌نگار مقتول سعودی در کنسول‌گری ریاض در استانبول را به صورت جزئی ماه آینده منتشر کند.

منبع آگاه: دولت آمریکا مارس گزارش قتل خاشقچی را منتشر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منبعی آگاه در آمریکا مدعی شد که دولت این کشور قصد دارد گزارش اطلاعاتی درباره ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان سعودی را منتشر کند.

این منبع جمعه‌شب به وب سایت خبری «عربی ۲۱» گفت گزارش مذکور هفته اول ماه مارس آینده منتشر خواهد شد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، با این حال گفت که گزارش دولت بایدن در مورد قتل فجیع خاشقچی به صورت کامل منتشر نخواهد شد و برخی از ملاحظات سیاسی و امنیتی رعایت خواهد شد.

اطلاعات به ‌دست آمده توسط روزنامه واشنگتن پست نشان می‌دهد که محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی دستور قتل روزنامه‌نگار مخالف خود را صادر کرده است.

واشنگتن پست در این ارتباط نوشت که انتشار این گزارش چه بسا فضا بین دولت بایدن و ریاض را تا حدودی پر کند و باعث متشنج شدن اوضاع شود.

خاشقچی روزنامه‌نگار معروف سعودی که بعد از فرار از عربستان سعودی برای واشنگتن‌پست کار می‌کرد، دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ برای دریافت ویزا به کنسولگری سعودی در شهر استانبول مراجعه‌ می‌کند و بعد از آن ناپدید می‌شود.

این روزنامه‌نگار سعودی در این محل به شکل فجیعی به قتل می‌رسد و بنا به گفته اطلاعات ترکیه جسد او  تکه تکه شده و با کوره نابود می‌شود.

گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» نشان می‌دهد که آمر قتل خاشقچی کسی نیست جز محمد بن سلمان که اخیراً به اتهام تلاش برای ترور یک افسر اطلاعاتی سعودی در کانادا از او شکایت شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول