اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کرونای جهش یافته ۵۰ درصد کشنده‌تر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سرعت انتشار کرونای جهش یافته ۵۰ تا ۷۰ درصد و کشندگی آن ۵۰ درصد بیشتر از سوش ووهان چین است.

کرونای جهش یافته ۵۰ درصد کشنده‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد ابول نژادیان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از هفته گذشته متوجه شدیم از شروع این موج که تقریباً از دهم بهمن‌ماه بود تا روز ۱۶ بهمن ماه که آمار به صورت صعودی بود، رشد آمار بیماران متفاوت است پیک های قبلی است.

وی افزود: طبق بررسی آمار این شک ایجاد شد که کرونای جهش‌یافته در خوزستان غالب شده باشد به همین منظور آزمایشات به انستیتو پاستور تهران ارسال شد که چند روز پیش مطلع شدیم جواب چند تست کرونای جهش‌یافته مثبت است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان خوزستان گفت: در حال حاضر در خوزستان کرونای انگلیسی سوش غالب است که سرعت انتشار آن ۵۰ تا ۷۰ درصد و کشندگی آن نیز متأسفانه ۵۰ درصد بیشتر از سوش ووهان چین است.

وی ادامه داد: دوره کمون این بیماری کوتاه‌تر است یعنی تعداد افرادی که درگیر می‌کند در یک بازه زمانی کوتاه‌تر، بیشتر است به همین دلیل آمار افزایش مبتلایان در پیک اخیر شیب تندتری دارد.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: وزیر بهداشت نیز این قول را داده که نگاه و مساعدت مالی ویژه‌ای به خوزستان داشته باشد همچنین محموله جدید واکسن که این هفته وارد خوزستان می‌شود به پرسنل بخش‌های عادی و اورژانس بیمارستان‌های درگیر کرونا تزریق خواهد شد.

وی بیان کرد: با رایزنی که با وزارت بهداشت صورت گرفت امیدواریم سهمیه بیشتری از واکسن در اختیار خوزستان قرار گیرد چراکه این موج علاوه بر مردم پرسنل و کادر درمان را بیشتر از موج‌های قبلی مبتلا کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول