اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بحران سرمای بی‌سابقه در آمریکا؛ 13 میلیون تگزاسی بدون آب

در ادامه بحران ناشی از سرمای بی‌سابقه در ایالت تگزاس آمریکا، بعد از بی‌برقی و مشکلات گرمایشی، حالا بیش از 13 میلیون نفر در خانه بدون آب آشامیدنی مانده‌اند و یافتن آب بسته‌بندی شده هم برای آن‌ها تقریباً غیرممکن است.

بحران سرمای بی‌سابقه در آمریکا؛ 13 میلیون تگزاسی بدون آب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» گرچه برق اکثر تگزاسی‌ها که بعد از سرمای بی‌سابقه قطع شده بود، اکنون وصل شده است، همچنان بیش از ۱۳ میلیون نفر به آب اشامیدنی دسترسی ندارند.

بنا بر اعلام «سی‌بی‌اس»، در حالی که در بسیاری از خانه‌ها شیرهای آب آشامیدنی قطع شده، یافتن آب بسته بندی شده هم تقریباً غیرممکن است و برخی از مردم ناچار شده‌اند برف را بجوشانند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» هم گزارش داده مردم مجبورند در هوای فوق العاده سرد و زیر صفر در صف‌های طولانی برای خرید آب آشامیدنی بایستند. قفسه‌ها در فروشگاه‌های مواد غذایی هم بسرعت خالی می‌شوند.

 

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، چند بیمارستان هم تحت تاثیر کمبود آب قرار گرفته‌اند و برای مخازن سرویس‌های بهداشتی خود مجبور به جمع‌آوری آب باران شده‌اند.

در آستین، مرکز ایالت تگزاس، نشت آب و شکسته شدن لوله‌های اصلی بر اثر برودت هوا باعث شده ذخایر آب تقریباً خالی شود.

به گزارش تایمز، بیش از ۸۰۰ سیستم آب عمومی که آب ۱۶۲ شهرستان از ۲۵۴ شهرستان تگزاس را تامین می‌کند، با اختلال مواجه است.

روزنامه «واشنگتن پست» گزارش داده سرما باعث ترک خوردن لوله‌ها و قطع سیستم آنلاین تصفیه‌ خانه‌ها شده است.

«گرگ ابوت» فرماندار تگزاس مشخص نکرده که چه زمانی مشکل آب تگزاسی‌ها حل خواهد شد اما به گفته مقامات محلی در آستین، کار زیادی باید برای حل این مشکل انجام شود.

«گرک مسزاروس» مدیر آب آستین در این خصوص گفت: اگر فقط سیستم‌‌ها را برقرار کنیم بدون آن که نشتی‌ها را بررسی کنیم، بار دیگر آنچه چند شب پیش رخ داد و آب سیستم تخلیه شد، تکرار خواهد شد.

شهردار هوستون گفت انتظار دارد آب آشامیدنی این شهر در این هفته وصل شود و به مردم توصیه کرد قبل از مصرف آن را بجوشانند.

در عین حال شمار تلفات سرمای مرگبار که مدتی است مرکز و جنوب ایالات متحده آمریکا را دربرگرفته همچنان رو به افزایش است.

«سی‌ان‌ان» درباره بحران سرما در مناطق وسیعی از آمریکا گزارش تازه‌ای منتشر کرد و در آن از افزایش تلفات خبر داد؛ بحرانی که باعث شده مقام‌های این کشور برای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از تگزاس گرفته تا نیوانگلند هشدار صادر کنند.

طبق این گزارش، بدی آب و هوا طی روزهای اخیر در آمریکا باعث شده که حداقل ۳۷ نفر جانشان را از دست بدهند. 

قطعی برق و همچنین آب در مناطقی که با سرمای شدید دست وپنجه نرم می‌کنند، باعث شده که برخی از ساکنان برای رهایی از این بحران به دیگر مناطق پناه ببرند اما وضعیت نامساعد جاده‌ها و مشکلات تامین بنزین و سوخت خودروها، وضعیت را پیچیده تر کرده است.

قطع آب تنها مختص به تگزاس نبوده و ساکنان مناطق مختلف ایالت اوکلاهاما از قبیل شهر تولسا روز سه شنبه خبر دادند که به دلیل سرمای شدید بیش از ۱۰۰ لوله و سرویس دهنده اصلی در این شهر قطع شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول