اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

عملیات احداث 2 پروژه صنعتی با 900 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در کردستان آغاز شد

عملیات احداث 2 پروژه صنعتی بزرگ پتروشیمی بعثت و تایر رازی با سرمایه‌گذاری 900 میلیون یورویی با حضور معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد.

عملیات احداث  2 پروژه صنعتی با 900 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان کردستان که هم‌اکنون با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: یکی از خبرهای خوب برای مردم کردستان سرمایه‌گذاری در صنعت استان است که امروز 2 تفاهم‌نامه به امضا می‌رسد که پروژه‌های پتروشیمی بعثت و تایر رازی این پروژه‌ها هستند.

وی افزود: تفاهم نامه اجرایی پروژه پتروشیمی بعثت کردستان امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور با 790 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در کردستان به امضا رسید.

استاندار کردستان ادامه داد: در صنعت تایرسازی نیز شرکت رازی قرار است سرمایه‌گذاری در استان انجام دهد که می‌تواند تحول عظیمی در حوزه صنعت کردستان ایجاد کند.

مرادنیا یادآور شد: برای اجرای این پروژه نیز 4 هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و می‌تواند اشتغال بسیاری به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: 315 میلیون دلار تا امروز سرمایه‌گذاری در صنعت کردستان صورت گرفته و این پروژه‌ها می‌تواند تاثیر بزرگی در توسعه صنعتی کردستان داسته باشد.

به گزارش فارس؛ در سفر یک روزه جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به کردستان، افتتاح پروژه‌های مسکن مهر،بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار، آغاز عملیات احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه، احداث عملیات اجرایی ساماندهی مرز باشماق مریوان، بهره برداری از 4 هزار و 200 هکتار گلخانه، بهره برداری از 146 کیلومتر راه روستایی،آغاز عملیات گاز رسانی به 100 روستا و 150 واحد صنعتی، کشاورزی و آغاز عملیات اجرایی احداث 20 زمین ورزشی روستایی اجرایی می‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه عقب ماندگی‌های استان مربوط به گذشته‌ها است, گفت: چه در بحث آب و چه در بحث راه مردم استان مشکلات زیادی دارند و نسبت به وضعیت سایر استان‌ها عقب‌تر هستیم.

بهمن مرادنیا اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه تخصیص آب کشاورزی طی چند سال اخیر تغییراتی ایجاد شد و 96 هزار هکتار تخصیص در بخش کشاورزی برای کردستان لحاظ شد که خود از اقدامات توسعه‌ای استان است.

وی افزود: با این 96 هزار هکتار از اراضی کردستان که قرار است به اراضی آبی تبدیل شود سهم 12 درصدی از اراضی آبی استان به بیش از 22 درصد می‌رسد هر چند که باز هم با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: اگر بتوانیم کشاورزی کردستان را توسعه دهیم از نظر در آمد سرانه و تولید و امنیت غذایی برای کشور بسیار موثر خواهد بود.

مرادنیا یادآور شد: با توجه به اینکه 320 کیلومتر از کریدور شمال جنوب در استان است متاسفانه عملیات ساخت آن به دلیل کمبود اعتبارات به آرامی انجام می‌شود و همچنین با توجه به اهمیت مرز امیدواریم در سال آینده راه سنندج - مریوان به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: 6 هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که فقط 50 درصد آن آسفالت است و 20 درصد اعتبار استان در 2 سال گذشته به راه روستایی اختصاص یافته است که نقش مهمی داشته است.

استاندار کردستان گفت: مرز باشماق و سیرانبد و سه بازارچه مرزی در کردستان فعال است و از مردم روستاهای مرزی می‌خواهیم تا کمتر به کوله‌بری روی بیاورند و از طریق این مرزها مبادلات تجاری خود را انجام دهند.

انتهای پیام/2330/75/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول