اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

با حضور جهانگیری صورت گرفت/۳۶۴ واحد مسکن مهر در کردستان تحویل متقاضایان شد

در سفر یک روزه جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به کردستان، 3۶۴ واحد مسکن مهر در کردستان تحویل متقاضایان شد.

با حضور جهانگیری صورت گرفت/۳۶۴ واحد مسکن مهر در کردستان تحویل متقاضایان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی که با حضور جهانگیری در سالن پیامبر اعظم به صورت ویدیوکنفرانس در ارتباط با محل افتتاح پروژه برگزار شد، اظهار کرد: طرح مسکن مهر با بیش از ۳۶ هزار واحد شروع شد و طی سالیان متوالی تحویل متقاضیان شد.

وی افزود: امروز ۳۶۴واحد مسکن مهر تحویل متقاضایان می‌شود که از لحاظ کیفیت در رده بسیار خوبی قرار دارد.

ثابتی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد، تا پایان بهار سال آینده بتوانیم تمامی پروژه‌های مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم.

افتتاح 4.2 هکتار گلخانه

در ادامه فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز به صورت ویدیو کنفرانس در افتتاح 4.2 هکتار پروژه گلخانه‌ای، گفت: در سه سال گذشته ۱۵ هکتار گلخانه به استان اضافه شده است و تا پایان دولت نیز امیدواریم ۲۴ هکتار دیگر نیز به گلخانه‌های استان افزوده شود.

وی افزود: زیرساخت این گلخانه در سال ۹۱ در سطح ۲۰ هکتار ساخته شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: در فاز اول4.2 هکتار از گلخانه در شهرستان دهگلان  به بهره‌برداری می‌رسد که برای ۵۵ نفر ایجاد اشتغال و سالانه ۲هزار تن تولید محصولات کشاورزی را در بر می‌گیرد.

ضربات جبران‌ناپذیر بسته‌شدن مرزهای کردستان به تولیدکنندگان

مدیرعامل شرکت سقزسازی کردستان نیز به نمایندگی از واحدهای نموونه صادراتی استان گفت: صدور کالا از طریق مرز سیرانبد بانه که سال‌ها پیش قرار بود بازگشایی شود می‌تواند در مبادلات تجارت کردستان بسیار تاثیرگذار باشد چرا که بسیاری از واحدهای تولیدی استان در این منطقه قرار دارند.

محمدنجیب شریفی افزود: بسته‌شدن مرزهای کردستان از طریق اقلیم کردستان عراق ضربات جبران‌ناپذیری به تولیدکنندگان ایرانی زد که این فرصتی شد کشورهایی مانند ترکیه وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان کردستانی عدم امکان ورود دلارهای ناشی از مبادلات تجاری است که نمی‌توان درآمد حاصل از صادرات کالا را به کشور وارد کرد و همین امر باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان بدهکار بانکی باشند.

انتهای پیام/2330/75/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول