اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شناسائی ۳۳ هزارمورد از تغییرکاربری اراضی کشاورزی در کشور

معاون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به جمع‌آوری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سامانه ثبت اسناد از ابتدای سال به منظور سنددار شدن، گفت: از ابتدای سال در حدود ۳۳ هزار مورد تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات شناسایی و با ۱۲ هزار مورد برخورد شده است.

شناسائی ۳۳ هزارمورد از تغییرکاربری اراضی کشاورزی در کشور

علیرضا اورنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار پیرامون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات اظهار کرد: در این لایحه به دنبال رفع اقدامات حوزه قضایی و حمایت از تولید کننده واقعی هستیم و کشور نیز برای یک بار از نظر کشاورزی و حاصل‌خیز و تفاوت این اراضی در قانون منطقه بندی می‌کنیم.

وی با اشاره به دسته‌بندی مناطق کشور قانون بر خلاف قانون واحد فعلی و تعیین ضوابط برای هر منطقه، گفت: این لایحه در کمیسیون مربوطه دولت در حال رسیدگی است و پس از آن تقدیم مجلس خواهد شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: در خصوص سنددار شدن اراضی کشاورزی توافقاتی با سازمان ثبت اسناد و سازمان نقشه‌برداری انجام گرفته و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار در سامانه ثبت جمع‌آوری شده است.

اورنگی اضافه کرد: رفع تداخل بیش از حدود ۸ میلیون هکتار از اراضی ملی و مردمی در کمیسیون رفع تداخلات رسیدگی شده و رأی ۶۰۰ هکتار از این اراضی به نفع مردم غیرملی صادر شده است.

وی تصریح کرد: تعداد تغییرکاربری‌های شناسایی شده اراضی زراعی و باغات از ابتدای سال جاری حدود ۳۳ هزار مورد در سراسر کشور بوده و حدود ۱۲ هزار مورد نیز برخورد و قلع و‌ قمع شده است.

انتهای پیام/ش/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول