اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مرکز نوآوری ارمنستان میزبان دانش‌بنیان‌ها می‌شود/صادرات محصولات ایران‌ساخت به بازار اوراسیا گسترش می‌یابد

بیش از 30 شرکت ایرانی به ارمنستان سفر کردند تا با زیرساخت‌های فناورانه این کشور آشنا و از تسهیلات موجود در این مراکز بهره‌مند شوند.

مرکز نوآوری ارمنستان میزبان دانش‌بنیان‌ها می‌شود/صادرات محصولات ایران‌ساخت به بازار اوراسیا گسترش می‌یابد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در روز دوم سفر شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و خلاق ایرانی  از «مرکز نوآوری ایروان» ارمنستان بازدید شد. این مرکز خصوصی، فضای کار اختصاصی و اشتراکی در اختیار شرکت‌های ارمنستانی و خارجی قرار می‌دهد. با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش‌بنیان‌ها از این فضای ایجاد شده بهره‌مند خواهند شد.

بازدید از «منطقه آزاد آلیانس» که محیطی مناسب برای استقرار شرکت‌های تولیدی ارمنستانی و خارجی است نیز دیگر برنامه امروز شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اعزام شده به ارمنستان بود. ارائه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد فضای تولیدی اشتراکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در این منطقه در حال بررسی است. 

استقرار و تولید محصولات دانش‌بنیان‌های ایرانی در این مرکز، بهره‌مندی آنها از معافیت‌های مالیاتی و دیگر تسهیلاتی که به واسطه عضویت ارمنستان در مجمع اقتصادی اوراسیا وجود دارد را میسر می‌کند.

این موضوع با توجه به وجود تحریم‌های اقتصادی ایران و وجود مشکلات متعدد برای ورود محصولات ایرانی به بازارها جهانی کمکی است موثر تا محصولات با برندهای ارمنستانی به بازار جهانی برسد.

بازار ارمنستان ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و خلاق دارد و تبادلات تجاری با این کشور می‌تواند نقشی تاثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد. رابطه دیرینه و چندین هزار ساله ایران و ارمنستان، مزیت و فرصتی است که با بهره‌گیری درست از آن می‌توان بازاری پرسود و ارزشمند برای محصولات فناورانه ایرانی ایجاد کرد.

شرکت‌های حاضر در این سفر، در حوزه‌های «نساجی»، «کشاورزی و ماشین‌آلات»، «ساختمان»، «پتروشیمی»، «آرایشی و بهداشتی»، «مواد غذایی ارگانیک» و «دیجیتال» فعالیت می‌کنند.

«برگزاری نشست‌های رودررو میان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ایرانی و شرکت‌های ارمنستانی»، «بازدید از نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان که به همت کارگزاری صادراتی در ارمنستان راه‌اندازی شده است» و «بازدید از مناطق علم و فناوری این کشور» از جمله برنامه‌های این سفر 4 روزه است. همچنین شرکت‌های ایرانی از مراکز تخصصی و شرکت‌های تولیدی این کشور هم بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول