اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کاهش بارندگی 9 درصدی در آذربایجان غربی طی سال جاری/احتمال افزایش آفت سن

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان بارندگی طی امسال در مقایسه با سال گذشته به طور تقریبی 9 درصد کاهش یافته است که این میزان از بارندگی بر میزان ذخایر آبی تاثیر منفی داشته و موجب کاهش ذخایر آبی و افزایش آفات سن در مزارع کشاورزی می‌شود.

کاهش بارندگی 9 درصدی در آذربایجان غربی طی سال جاری/احتمال افزایش آفت سن

علی عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به میزان بارندگی سال زراعی طی امسال اظهار داشت: میزان بارندگی طی امسال در مقایسه با سال گذشته به طور تقریبی 9 درصد کاهش یافته است که این میزان از بارندگی بر میزان ذخایر آبی تاثیر منفی داشته و موجب کاهش ذخایر آبی و افزایش آفت سن می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر بارندگی بر تولیدات گیاهی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طی سال زراعی امسال کاهش بارندگی در مهر و آبان به خصوص در زراعت‌های دیم باعث سبز شدن نامطلوب و تاخیر در پنجه‌زنی  و در نهایت کاهش عملکرد 30 درصدی در مزارع غلات دیم و حبوبات دیم و این کاهش بارندگی بر عملکرد زراعت‌های آبی نیز تاثیر گذار خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی سال زراعی امسال به علت بالا بودن دما و بارندگی کم و عدم پوشش برف و یخبندان آفت‌های همگانی مانند سن به خوبی کنترل نشده  و این امر موجب افزایش میزان آفات عمومی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در خصوص افزایش سایر آفات و بیماری‌های بهاره نیز بستگی به نو محصول و آفت در فصل بهار می‌تواند متفاوت باشد.

عیدی خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی و افزایش نامناسب دما احتمال خسارت سرمازدگی در محصولات باغی را افزایش می‌دهد و کاهش میزان بارندگی به طبع بر عملکرد محصولات تاثیر خواهد گذاشت.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول