اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پارتی‌بازی واکسنی، کار دست وزیر بهداشت آرژانتین داد

به دنبال جنجال‌ها درباره دسترسی زودهنگام دوستان «خینز گونزالس گارسیا» وزیر بهداشت آرژانتین به واکسن کرونا، این وزیر کابینه از منصب خود استعفا داد.

پارتی‌بازی واکسنی، کار دست وزیر بهداشت آرژانتین داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر بهداشت آرژانتین پس از رسانه‌ای شدن دسترسی زودهنگام دوستان وی به واکسن ویروس کرونا پیش از واکسیناسیون مردم این کشور مجبور به استعفا شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، خینز گونزالس گارسیا وزیر بهداشت آرژانتین برای پایان دادن به رسوایی تبعیض در این کشور در خصوص دسترسی به واکسن کرونا شامگاه جمعه به وقت محلی استعفای خود را اعلام کرد.

«خینز گونزالس گارسیا» که یک پزشک ۷۵ ساله است، در نامه استعفای خود به رئیس‌جمهور آرژانتین به رسوایی اخیر در این کشور بر سر دسترسی دوستانش به واکسن روسی «اسپوتنیک-وی» اشاره کرد.

وزیر بهداشت آرژانتین خطاب به آلبرتو فرناندز رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «در جواب به درخواست شما، من استعفایم را از منصب وزیر بهداشت تقدیم می‌کنم».

قرار است «کارلا ویزوتی» یکی از معاونان خینز گونزالس گارسیا عهده‌دار منصب وزارت بهداشت آرژانتین شود کسی که مسئول تضمین استفاده از واکسن اسپوتنیک-وی در آرژانتین بوده است.

دلیل استعفای وزیر بهداشت آرژانتین اظهارات «هوراسیو وربیتسکی» یک خبرنگار با سابقه و ۷۱ ساله در یک برنامه رادیویی بود که در آن گفته بود، وی به دلیل دوستی قدیمی خود با وزیر بهداشت زودتر از مردم آرژانتین به واکسن کرونا دسترسی پیدا کرد.

اظهارات این دوست قدیمی خینز گونزالس گارسیا درباره دسترسی به واکسن کرونا جنجال‌های زیادی ایجاد کرد چرا که در این کشور تاکنون فقط کادر درمانی واکسن دریافت کرده‌اند.

به دنبال اظهارات این رفیق وزیر بهداشت آرژانتین، برخی رسانه‌های محلی در این کشور خبر دادند برخی دیگر از افراد نزدیک به دولت هم به واکسن دسترسی پیدا کردند.

استعفای وزیر بهداشت آرژانتین در شرایطی انجام شده که ویروس کرونا در این کشور دارای ۴۴ میلیون نفر جمعیت، حدود دو میلیون تن را مبتلا کرده و جان بیش از ۵۰ هزار نفر را گرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول