اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیش‌بینی بودجه‌ای وزارت راه برای حذف گردنه پشته

وزیر راه و شهرسازی گفت: در برنامه ما بوده که بتوانیم در سال ۱۴۰۰ در لایحه بودجه مبالغی را برای محور پشته پیش‌بینی کنیم.

پیش‌بینی بودجه‌ای وزارت راه برای حذف گردنه پشته

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: با توجه به مهم و راهبردی بودن محور و گردنه پشته از نظر کشوری و ارتباط با استان اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری، در برنامه ما بوده که بتوانیم در سال ۱۴۰۰ در لایحه بودجه مبالغی را برای این محور پیش‌بینی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی جاده پشته افزود: احداث پتروشیمی لردگان ایجاب می‌کند که هر چه زودتر برای باند دوم این اقدام کنیم که در قالب یک طرح مشارکت هم بودجه عمرانی و هم مشارکتی که می‌توانیم فراهم کنیم این پروژه را فعال کنیم تا سریع‌تر باند دوم احداث شود و مردم زودتر بتوانند از جاده مناسب‌تری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: گردنه سخت گذر و برف‌گیر پشته با اجرای طرح ملی چهار خطه کردن جاده سمیرم به یاسوج، حذف می‌شود که این گردنه با ۴۰۰ متر ارتفاع و سختی عبور و تردد به‌ویژه در برف و یخبندان زمستانی، در طرح دیده‌شده است.

شهرستان کوهستانی و سردسیر سمیرم دارای ۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۳ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۰۳ کیلومتر راه روستایی است که رتبه دوم راه‌های همسنگ و رتبه سوم راه‌های روستایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده و در ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع‌شده است.

انتهای پیام /۶۳۱۱۱/ص۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول