اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

انتقام سخت از دشمن با تشکیل دولت اسلامی اتفاق می‌افتد

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسئله انتقام سخت به خوبی تبیین نشده گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند انتقام سخت، یعنی اخراج امریکا از منطقه و این با دولت اسلامی اتفاق می‏‌افتد.

انتقام سخت از دشمن با تشکیل دولت اسلامی اتفاق می‌افتد

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ حجت‌الاسلام علی ثقفی رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلام و عضو ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بسیج اساتید کشور در دوره تبیینی بیانیه گام دوم انقلاب با که حضور فرماندهان بسیج وزارت علوم، تحقیقات، فناوری و مسئولان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد؛ با اشاره به فرارسیدن هفته مکتب انقلاب اسلامی؛ گفت: این هفته که درسال‌های اخیر نامگذاری آن انجام شده بحمدالله مورد استقبال قرار گرفته در مجموعه‏ ها و اقشار مختلف بسیج در سراسر کشور، جنب و جوش قابل توجهی ایجاد شده است. 

وی افزود: هفته مکتب انقلاب اسلامی که به مناسبت بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در 12 آذر 79 نام‏گذاری شده، در حقیقت می‏‌خواهد توجه بدهد به این بیانات، بیاناتی که جایگاه ویژه‏ای در مکتب انقلاب اسلامی دارد و این مناسبت را می‏‌خواهد یک محمل و ظرفیتی قرار دهد تا ضرورت توجه به مکتب انقلاب اسلامی به عنوان پایه‏‌های معرفتی مورد نیاز برای حل چالش‏های فعلی انقلاب، و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب باشد. 

ثقفی تصریح کرد: ما بالاخره چالش‏هایی داریم. ما از گام اول انقلاب، اسماً خارج شده‏ ایم ولی در شرایط گام اول هستیم؛  ما باید به ظرفیت‏‌هایی که می‏‌توان با آن گام دوم را خوب شروع کرد توجه کنیم. مسلما تنها با اسم‏گذاری، واقعیات تغییر نمی‏‌کند. 

وی اظهار داشت: تحقق دولت اسلامی مهمترین هدفی است که امروز انقلاب اسلامی با آن مواجه است، در این، هیچ تردیدی نباید باشد. همه اهداف ما، همه آن آرمان‏ها و ارزش‏ها، امروز معطوف است بر تشکیل دولت اسلامی. مقصود از دولت اسلامی، همه قواست، فقط قوه مجریه نیست و این موضوع در تعابیر دیگری از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان شده است. مسئله تشکیل دولت جوان حزب‏ اللهی هم باز فقط مسئله قوه مجری نیست. 

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی افزود: عنوان فتح خرمشهرهای در پیش، که تعبیر قابل تأملی است که باید در این خصوص نخبگان و صاحب نظران اندیشه کنند، گفت‌وگو کنند، مختصات عملیات‏های لازم برای فتح خرمشهرهای آتی را مشخص بکنند. خودِ خرمشهرها به عنوان اهداف عملیاتی، تبیین بشود. 

ثقفی ادامه داد: همچنین تعبیر دیگری که اخیرا رهبری فرمودند، مسئله قوی شدن کشور است که همه اینها تعابیر مختلفی است که بحمدالله رهبری، نو به نو با تنوع تعابیر، ما را به سمت یک موضوع، یک مسئله و یک ضرورت هدایت می کنند و این همان موضوعی است که در بیانات رهبری به عنوان اصلی دولت اسلامی شناخته می ‏شود. 

وی اظهار داشت: باید همه ابعاد گفتمان مقاومت در داخل، در اندیشه مسئولان و برنامه ریزان و تصمیم گیران و در ذهن و فکر مردم و افکار عمومی، باید تبیین بشود و مورد باور عمیق قرار بگیرد و همچنین اهدافی که در منطقه داریم برای گسترش این جریان مقاومت. 

ثقفی تصریح کرد: یکی از مسایل مهم در بحث دولت اسلامی مسئله خاص انتقام سخت است. اگرچه به نظر می‏‌رسد یک مورد باشد، اما مسئله بسیار مهمی است. چون دشمن در این یکی دو سال اخیر، قدم‏هایی برداشت و تعرض‏‌هایی کرد که این تعرض‏ها، تعرض‏های ساده‏‌ای نبود. 
وی گفت: گرفتن یک شخصیت برجسته انقلاب اسلامی، سردار سلیمانی، شخصیت اول مقاومت در منطقه، امر سهلی نبود. پاسخ متناسب و متوازن و درخور آن، زدن چند هدف عملیات نظامی نبود. این مسئله انتقام سخت، موضوع بسیار مهمی است که رهبری فرمودند انتقام سخت، یعنی اخراج امریکا از منطقه. این، با دولت اسلامی اتفاق می‏‌افتد؛ و آنجا که فرمودند ما باید قوی بشویم تا بتوانیم امریکا را از منطقه اخراج کنیم. 

ثقفی تصریح کرد: مقصود از اخراج، پایان اشغالگری نظامی امریکا به عنوان مقدمه تشکیل دول اسلامی در منطقه مقاومت باید باشد. فقط مقصود اخراج نظامی از منطقه نیست. در حالی که ریشه‏‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی امریکا در منطقه باقی بماند. این مسئله بسیار مهمی است. در حقیقت یک جهش در حرکت مقاومت و انقلاب اسلامی با موضوع انتقام سخت، پدید آمده است. 

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه مفهوم انتقام سخت، در بین نخبگان و در جامعه ما، خوب تبیین نشده است. امروز می‏‌بینیم آثار این عدم تبیین را که تبدیل شده به بعضی چالش‏های داخلی و درونی حتی نیروهای انقلاب که به خودزنی‏ها و بعضی یاس‏ها و نوعی یاس آفرینی و یاس پراکنی منتهی می‏شود در داخل مجموعه‏‌ها. به خاطر تبیین نشدن موضوع انتقام سختی است که رهبری تحقق آن را با قوی شدن میسر دانستند.

وی اظهار داشت: قوی شدن هم عبارت الاخرای دولت اسلامی است. اینها یک زنجیره و سلسله مفاهیمی است که باید مورد توجه باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول