اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

«مرز باشماق» با زیرساخت مناسب باید به مرز نمونه در کشور تبدیل شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: در یک مقطع زمانی خیلی کوتاه زیرساخت‌های مورد نیاز مرز باشماق به گونه‌ای ساخته شود که این مرز رسمی به عنوان یکی از مرزهای نمونه در کشور شناخته شود.

«مرز باشماق» با زیرساخت مناسب باید به مرز نمونه در کشور تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  اسحاق جهانگیری در مراسم شروع عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان اظهار کرد: مرز باشماق مریوان یکی از مرزهای مهم تجاری ایران است که حجم صادرات و واردات از این مرز در برنامه‌های اقتصادی کشور بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و انجام ۱۰ درصد ترانزیت کشور از طریق این مرز سهم بسیار بزرگی است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: مسوولان محلی و برخی از رانندگان دغدغه‌هایی در زمینه شرایط نامناسب زیرساخت‌های این مرز داشتند که در جلسات متعدد بررسی شد و در نهایت تصمیم مهمی برای پایانه‌های مرزی گرفته شد.

وی گفت: اگرچه دستگاه‌های متعددی در یک نقطه متمرکز بود اما یک دستگاه به عنوان مسوول اصلی پایانه تعیین نشده بود، مدیریت چند دستی این مرز مشکلاتی ایجاد کرده بود که نهایتا بدلیل اهمیت جایگاه  پایانه‌های مرزی، مسوولیت به سازمان راهداری و پایانه‌های مرزی وزارت راه و شهرسازی واگذار شد.

جهانگیری اضافه کرد: با توانمندهایی که در این بخش وجود دارد پایانه‌ها به ویژه پایانه‌های مهم به سرعت ساماندهی خواهند شد.

به گفته وی، عملیات ساماندهی و فعالیت مرز باشماق مریوان شروع مهمی در مسیر توسعه تجاری در استان کردستان خواهد بود.

وی با تاکید براینکه همه دستگاه‌ها حتی به صورت ۲۴ ساعته باید در پایانه‌های مرزی فعالیت داشته باشند، افزود: در مقطع  فعلی کشور به این فعالیت‌ها نیاز داریم و همه باید در این راستا کمک کنند.

جهانگیری ابراز امیدواری کرد، در یک مقطع زمانی خیلی کوتاه زیرساخت‌های مورد نیاز مرز باشماق به گونه‌ای ساخته شود که این مرز رسمی به عنوان یکی از مرزهای نمونه در کشور شناخته شود.

وی در پایان اضافه کرد: مزیت‌های استان مشخص است و باید از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه همه استان به نحو شایسته استفاده شود.

انتهای پیام/2330/71/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول