اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب الحق یمن: داعش در مأرب در کنار ائتلاف سعودی می‌جنگد

حزب الحق یمن در بیانیه‌ای به حضور تروریست‌های داعش در کنار ائتلاف سعودی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب واکنش نشان داد.

حزب الحق یمن: داعش در مأرب در کنار ائتلاف سعودی می‌جنگد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «الحق» یمن در بیانیه‌ای گفت که حضور تروریست‌های داعش در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی در استان مأرب، نشان از این دارد که گروهک‌های تکفیری و تروریستی آل دست استکبار جهانی هستند.

به نوشته سبأنت، در این بیانیه آمده است که محرک اصلی تروریست‌های تکفیری، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

حزب الحق یمن تأکید کرد که سخنان سفیر انگلیس در یمن و برخی مسئولان آمریکایی نشان می‌دهد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس با گروه‌های تکفیری در یک جبهه قرار دارند.

گروهک داعش روز چهارشنبه هفته گذشته طی اطلاعیه‌ای به طور رسمی از حضور عناصر خود در مناطق درگیری استان مأرب علیه ارتش و انصارالله یمن خبر داد و مدعی شد که چند تن از نیروهای دولت صنعاء را کشته و زخمی کرده است.

حزب الحق سپس از مردم یمن خواست تا هوشیار بوده و فریب سخنان آمریکا و انگلیس را نخوردند و همه مردم باید در یک صف واحد برای آزادی تمامی خاک یمن قرار گیرند.

در ادامه این بیانیه با انتقاد از عملکرد «مارتین گریفتس» نماینده سازمان ملل در یمن، آمده است که اقدامات و عملکرد وی به طوری است که گویی نمایندگی «ائتلاف متجاوز» را بر عهده دارد و کاملا نشان داده است که از سیاست‌های آمریکا تبعیت می‌کند و اگر این روش ادامه یابد، رسیدن به یک راه‌حل سیاسی و پایان جنگ، دشوار خواهد بود.

جنبش انصارالله یمن نیز روز پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای گفت که مواضع بین المللی راجع به تحولات مأرب پوششی برای ادامه تجاوز و محاصره یمن و کمک به گروه‌های تکفیری نظیر داعش است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از دو هفته گذشته عملیات آزادسازی مأرب را آغاز کرده و اکنون در نزدیکی شهر قرار دارند و طبق آخرین تحولات، توانسته‌اند منطقه «الطلعة الحمراء» در ۱۰ کیلومتری مأرب را به کنترل خود در آورند.

انتهای پیام/ص

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول