اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش ۳۰ درصدی اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار در همدان

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی طرح‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار گفت: تلاش برای بهبود معیشت زنان سرپرست خانوار همواره مدنظر کمیته امداد است.

افزایش ۳۰ درصدی اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار در همدان

پیمان ترکمانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از افزایش ۳۰ درصدی مشاغل ایجاد شده برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به یک‌هزار و ۵۴۷ زن سرپرست خانوار پرداخت‌ شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵ درصد از خانواده‌های تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که شامل ۳۲ هزار خانواده می‌شود توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را از اهداف مهم کمیته امداد دانست.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: افزایش اعتماد به‌ نفس بانوان تحت حمایت، کمک به ارتقای سطح زندگی آنان با رعایت کرامت زنان سرپرست خانوار و ایجاد زمینه شکوفایی استعدادهای مددجویان از جمله سیاست‌هایی است که در فرآیند توانمندسازی مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در راستای خوداتکایی، بهبود وضعیت معیشتی و گره‌گشایی از مشکلات اساسی زنان سرپرست خانوار، پرداخت تسهیلات اشتغال و ایجاد مشاغل متناسب برای بانوان ۳۰ درصد رشد داشت افزود: این روند تا پایان سال جاری با کمک شبکه بانکی و سایر مراجع ذیربط در استان ادامه خواهد داشت.

وی ایجاد اشتغال و کارآفرینی را یکی از شیوه‌های مهم توانمندسازی در حوزه خانواده و زنان عنوان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات در فرهنگ ایجاد اشتغال کمیته امداد معادل ایجاد اشتغال نبوده و تنها یکی از مراحل هفتگانه ایجاد شغل به شمار می‌رود به‌گونه‌ای که استعدادسنجی، مشاوره شغلی و آموزش رایگان قبل از پرداخت تسهیلات و هدایت شغلی، راهبری شغلی، نظارت بر طرح‌های اشتغال و بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان پس از پرداخت تسهیلات چرخه توانمندسازی را کامل می‌‌کند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول