اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم استفاده از ظرفیت مردم و بسیج برای امدادرسانی به نیازمندان

فرمانده سپاه فجر استان فارس بر لزوم راه‌اندازی مراکز نیکوکاری و استفاده از ظرفیت بسیج و مردم برای کمک حداکثری به مددجویان و نیازمندان استان تاکید کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت مردم و بسیج برای امدادرسانی به نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار یداله بوعلی امروز در جلسه بررسی تفاهم نامه مشترک همکاری فی مابین سپاه و کمیته امداد در محورهای اشتغال و کارآفرینی، مسکن محرومین، بهداشت و درمان، امور اجتماعی و فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، طرح های دانش بنیان، کمک های مومنانه، ترویج سنت های حسنه اسلامی و... با بیان اینکه بخش عمده ای از این تفاهم نامه در سنوات گذشته ارائه شده و نیاز به تبیین و تشریح ندارد، اظهار داشت: کمیته امداد متولی کمک به مددجویان و نیازمندان جامعه است.

وی افزود: سپاه پاسداران نیز با توجه به ظرفیت های درون‌سازمانی خود، در کنار کمیته امداد باید از آحاد مردم در بسیج و بعدهای مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای امداد رسانی به نیازمندان استفاده کند تا کاری فراگیر و گسترده انجام شود.

بوعلی با تاکید بر اینکه سپاه به دنبال موازی‌کاری و ماموریت مستقل در کمک به نیازمندان نیست، گفت: با هم افزایی با کمیته امداد، روند کمک به نیازمندان را تسریع بخشیده و از توزیع ناعادلانه جلوگیری می کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه افزود: علاوه بر اقشار بسیج، بسیج محلات و حوزه های مقاومت نیز در یاری رسانی به محرومین جامعه، کمیته امداد را همراهی می کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر بسیج سازندگی دارای ۱۵۸۰ صندوق قرض الحسنه است که کمیته امداد می تواند  با راه اندازی مراکز نیکوکاری و تقویت صندوق های مذکور، به مددجویان تحت حمایت نیز خدمت رسانی کند.

وی بسیج سازندگی را یکی از متولیان محرومیت زدایی در جامعه برشمرد و اضافه کرد: در تفاهم نامه سه جانبه ای که در تاریح یکم آبان ماه امسال فی مابین استانداری، سپاه فجر و کمیته امداد فارس بسته شد، جامعه هدف ما در اجرای این برنامه مددجویان کمیته امداد و بسیجیان معسر در نظر گرفته شدند.

مدیر کل کمیته امداد فارس نیز در این جلسه گفت: تعامل خوب بین دو نهاد مقدس سپاه فجر و کمیته امداد فارس،  همچنین همدلی و رفاقت بین این دو نهاد مقدس سبب شکل گیری و اجرای طرح های خودجوشی همچون طرح شهید ابراهیم هادی شد.طرحی که الگویی برای سایر استان ها شد.

محمد بذرافشان با تاکید بر لزوم توانمندسازی نیازمندان و کمک بسیجیان، افزود: ایجاد مراکز نیکوکاری در پایگاه های بسیج استان می تواند کمک به نیازمندان و مددجویان را سرعت بخشد.

وی در ادامه به گوشه ای از فعالیت های کمیته امداد در ۱۰ ماهه گذشته اشاره کرد و گفت:در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۱۱ هزار خدمت عمرانی و  بالغ بر ۱۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت انجام شده است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول