اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بلبرینگ چیست و چطور یک بلبرینگ باکیفیت و مناسب تهیه کنم؟

ابتدا بیایید به یک باور غلط پایان دهیم ، بلبرینگ ، رولبرینگ نیست ، بلبرینگ ساچمه های کروی شکل دارند و رولبرینگ ها غلطک های استوانه ای هستند، بلبرینگ ها از پر مصرف ترین قطعات صنعتی هستند و به نوعی هر چیزی که میچرخد یک برینگ را در خود جای داده است. امروزه تهیه بلبرینگ مناسب و با کیفیت برای خودرو و یا مصارف صنعتی و کشاورزی اهمیت بسیاری پیدا کرده و باتوجه به فروش بلبرینگ های جعلی و تقلبی و بی کیفیت صدمات زیادی به دستگاه های تولید کنندگان و یا صاحبان خودرو وارد نموده است.

بلبرینگ چیست و چطور یک بلبرینگ باکیفیت و مناسب تهیه کنم؟

بلبرینگ ها محبوب ترین و پر مصرف ترین برینگ های غلطشی هستند ، اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ ها ساچمه های کروی شکل ، رینگ داخلی و خارجی و یک قفسه جهت نگهداری ساچمه ها بین رینگ ها میباشند. بلبرینگ ها مصارف بسیار بالایی دارند تا حدی که شعار شرکت SKF بزرگترین تولید کننده بلبرینگ جهان این است: همه چیز در جهان با بلبرینگ میچرخد به جز کره زمین .

بلبرینگ تقریبا در تمام صنایع و زندگی شخصی کاربرد دارد ، به عنوان مثلا آب میوه گیری ، جارو برقی و سایر لوازم خانگی گرفته تا بزرگترین دستگاه ها و ماشین آلات کارخانجات ، خودرو و کشاورزی.

ابتدا بیایید به یک باور غلط پایان دهیم ، بلبرینگ ، رولبرینگ نیست . بلبرینگ در انگلیسی از کلمات Ball و Bearing تشکیل شده ، و رولبرینگ در انگلیسی از کلمات Roll و Bearing تشکیل میشوند. بلبرینگ دارای ساچمه های کروی شکل می باشد و رولبرینگ شامل غلطک های استوانه ای و بشکه ای شکل میباشند.

بلبرینگ ها به دو نوع محوری و شعاعی تفکیک میشوند ، بلبرینگ های محوری فشار و بار های محوری را تحمل میکنند و در محور چپ، راست و یا هردو میچرخند و بلبرینگ های شعاعی همانطور که از اسمش پیداست در شعاع خاصی در گردش اند و به همین علت آن هارا بلبرینگ شعاعی مینامند.

به طور کلی بلبرینگ ابزاری برای کاهش اصطحکاک دو تکه فلزی باهمدیگر است ، فرض کنید یک شفت دارید (میله) که باید در جایی قرار گیرد و عمل چرخیدن را انجام دهد ، شفت داخل مکانی که برای آن تعریف شده میچرخد و اصطحکاک بالایی با فلزی که در آن قرار گرفته ایجاد میشود که صدای فراوان ، انواع جرقه و سایش آهن به آهن باعث فرسودگی و نابودی مکانی که شفت در آن قراردارد میشود و خود آن شفت نیز از بین میرود ، یا تصور کنید میخاهید قطعه مورد نظر شما با سرعت بسیار بالایی بچرخد ، بدون بلبرینگ چطور ممکن است؟ تقریبا غیرممکن.

بلبرینگ چیست

بلبرینگ یا BallBearing یک یاتاقان غلطشی توپی می باشد ، به خاطر ساچمه های کروی شکلش در انگلیسی به آن Ball = توپ گفته میشود و این یعنی با رولبرینگ برابر نیست ، و تفاوت دارند.

همانطور که اشاره شد ، بلبرینگ ها دارای یک رینگ داخلی (حلقه کوچک تر که درون بلبرینگ قرار میگیرد) ، تعدادی ساچمه کروی شکل ، یک قفسه (نگهدارنده ساچمه ها مابین دو حلقه) و یک رینگ خارجی (حلقه بزرگتر از درونی) می باشند. با این مکانیزم و کمی روانکاری ، بلبرینگ میتواند به نرمی و سرعتی چشم گیر شروع به چرخش کند.

انواع بلبرینگ

بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای خواصی است ، انواع بلبرینگ عبارتند از:

بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ تماس زاویه ای
بلبرینگ خود تنظیم
بلبرینگ کف گرد

خرید بلبرینگ

اگر شما فروشنده بلبرینگ هستید و قصد خرید بلبرینگ به قیمت عمده را دارید ، و یا اگر در زندگی روزمره خود نیاز به بلبرینگ پیدا کردید پس خرید بلبرینگ را ساده بگیرید. چرا که فروشگاه اینترنتی تپ تیز برای هر دو صورت راهکاری دارد. در حالی که شاید کیف پولتان از اینکه بلبرینگ ارزان قیمت می‌خرید از شما قدردان باشد، اما قطعا مشتریان یا لوازمی که بلبرینگ بی کیفیت را در آنها قرار داده اید شما را نمی‌بخشند. خرید یک بلبرینگ خوب با کیفیت یا مقرون به صرفه در وقت و عمر لوازم مصرفی شما صرفه جویی میکند. اما شاید خیلی ها ندانند که بلبرینگ خوب چیست و یا در بازار پر تنوع امروز بلبرینگ چه مارکی خوبه؟

قیمت بلبرینگ

قیمت بلبرینگ با توجه به وارداتی بودن این کالا ، و نوسانات قیمت ارز ، بسیار بازار پر تنش و متغیری دارد ، اما فروشگاه اینترنتی تپ تیز با استفاده از کادری پر تلاش و متعهد همواره سعی در به روز نگاه داشتن قیمت بلبرینگ دارد، تپ تیز با افتخار تنها فروشگاه صنعتی است که قیمت تمامی آیتم ها و محصولات خود را در محدوده یک ماهه به روز نگه میدارد و از این حیث تنها فروشگاه اینترنتی واقعی تخصصی صنعت ایران است.

خرید بهترین برند بلبرینگ

برای خرید بهترین برند بلبرینگ با قیمت مناسب، فروشگاه اینترنتی تپ تیز بهترین گزینه است؛ چرا که دارای تنوع عالی از انواع مارک های بلبرینگ است.در تپ تیز بلبرینگ چینی ، بلبرینگ ژاپنی ، بلبرینگ آلمانی ، بلبرینگ سوئدی و... در کنار بلبرینگ ارزان و بلبرینگ با کیفیت موجود است تا برایتان تنوعی از انواع و قیمت را به ارمغان آوریم.

برند های مطرحی در تپ تیز اجناسشان را به فروش میگذارند که برخی از این برند ها عبارتند از:

بلبرینگ DPI (دی پی ای)، بلبرینگ KG (کی جی)، بلبرینگ ETC (ای تی سی)، بلبرینگ DKFL (دی کا اف ال) ، بلبرینگ NACHI (ناچی)، بلبرینگ SKF (اس کا اف)، بلبرینگ آلفا (ALPHA) ، بلبرینگ NTN (ان تی ان) ، بلبرینگ KOYO (کویو).

با خرید اینترنتی بلبرینگ از تپ تیز شما میتوانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در جدول مشخصات پیدا کنید و نقد و بررسی تخصصی کالا را مطالعه کنید تا مانند یک راهنمای خرید، در انتخاب کالای مورد نظر، شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم.

در پایان اگر به دنبال خرید یک بلبرینگ و یا رولبرینگ با کیفیت و مقرون به صرفه هستید کافیست به فروشگاه اینترنتی تپ تیز مراجعه و از تنوع محصولات با قیمت به روز و مشاوره کامل قبل از خرید استفاده نمایید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول