اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مردانی: واکسن کرونا بر گونه‌های جهش‌یافته ویروس هم تاثیرگذار است

عضو کمیته علمی ستاد کرونا با تزریق واکسن برای همه افراد در مقابل کرونا آنتی بادی تولید می‌شود، البته ممکن است افرادی وجود داشته باشند که بدنشان در مقابل واکسن آنتی‌بادی تولید نکند، ولی تعداد آن‌ها بسیار کم است.

مردانی: واکسن کرونا بر گونه‌های جهش‌یافته ویروس هم تاثیرگذار است

عضو کمیته علمی ستاد کرونا در پاسخ به این سوال که بدن چه افرادی در مقابل کرونا آنتی بادی تولید نمی‌کند؟، توضیح داد: کرونا در عده‌ای از افراد به ویژه اشخاصی که نوع خفیف این بیماری را گرفته اند، منجر به تولید آنتی‌بادی نمی‌شود.

مسعود مردانی با اشاره به اینکه تست‌های سرولوژی تشخیص آنتی‌بادی آزمایش‌های استانداردی برای بررسی بیمار نیستند، متذکر شد: همه مردم در زمان شیوع کرونا باید از حضور د ر مهمانی‌ها و تجمعات خودداری کنند و تا جایی که ممکن است، رفتن به مراکزخرید را کاهش دهند و همچنین مردم نباید در مقابل کرونا ساده انگاری کنند و فکر کنند که شیوع این بیماری به پایان رسیده است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد تزریق واکسن هم شرایط همین گونه است و احتمال دارد، بدن عده‌‌ای از افراد در مقابل واکسن هم آنتی‌بادی تولید نکند؟، اظهار کرد: با تزریق واکسن برای همه افراد در مقابل کرونا آنتی بادی تولید می‌شود، البته ممکن است مقدار آن در اشخاص مختلف کم و زیاد باشد و ان‌شاءالله واکسن بر گونه‌های جهش یافته ویروس هم تاثیر گذار است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: البته ممکن است افرادی وجود داشته باشند که بدنشان در مقابل واکسن آنتی‌بادی تولید نکند، ولی تعداد آن‌ها بسیار کم است و تزریق واکسن در اکثر افراد منجر به تولید آنتی‌بادی می‌شود.

وی در خصوص تزریق واکسن کرونا به افرادی که دچار نقص ایمنی هستند، یاد آورشد: بیماران نقص ایمنی حتما باید با مشورت پزشک اقدام به تزریق واکسن کنند و نباید بدون نظر او  این کار را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری میزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول