اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فرصت 48 ساعته نمایندگان برای ارائه پیشنهادات درباره بودجه 1400/ پیشنهادات قبلی به سامانه بازگردد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نمایندگان تا چهارم اسفند مهلت دارند تا پیشنهادات خود را در مورد گزارش کمیسیون تلفیق از اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه دهند.

فرصت 48 ساعته نمایندگان برای ارائه پیشنهادات درباره بودجه 1400/ پیشنهادات قبلی به سامانه بازگردد

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: کمیسیون تلفیق نتایج بررسی خود را درباره اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ در سامانه نمایندگان قرار داده و حالا نمایندگان تا ۴۸ ساعت فرصت دارند تا پیشنهادات خود را روی گزارش کمیسیون تلفیق اعلام کنند.
وی ادامه داد: مجلس در هفته جاری و از فردا رسیدگی به بودجه ۱۴۰۰ را آغاز می‌کند، پیش از این نیز نمایندگان پیشنهاداتی در مورد گزارش کمیسیون تلفیق ارائه داده بودند که اداره قوانین مجلس باید آنها را در سامانه قرار می‌داد اما امروز که به سامانه مراجعه کردم پیشنهادات قبلی نمایندگان درباره لایحه حذف شده بود و در سامانه وجود نداشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اداره قوانین و کمیسیون تلفیق مجلس لازم است که پیشنهادات قبلی نمایندگان را نیز در سامانه بارگذاری کند چرا که برای این پیشنهادات وقت بسیاری صرف شده و در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 وی درباره الزام دولت به ارائه گزارشی از عملکرد بودجه سال جاری گفت :معمولاً در زمان ارائه لایحه بودجه رئیس جمهور باید گزارشی در این زمینه به مجلس ارائه بدهند اما امسال رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه برای ارائه بودجه به مجلس نیامدند و به همین دلیل هر گزارشی در این مورد به مجلس ارائه نشد.
این نماینده مجلس گفت: زمانی که مجلس کلیات اصلاح لایحه بودجه را پذیرفت در واقع نظر مثبت خود را نسبت به بودجه اعلام کرده و خوشبختانه اصلاحیه لایحه دولت مقداری نسبت به لایحه قبلی شفاف‌تر شده و تا حدی قابل قبول است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: کسری تراز عملیاتی در اصلاحیه لایحه بهبود یافته است اما اصلاحات اساسی در ساختار بودجه باقی‌مانده است.

میرتاج‌الدینی توضیح داد: در بودجه اولیه ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تراز عملیاتی منفی بود و منابع پایدار بودجه که در این اصلاحیه ۳۴ هزار میلیارد تومان درآمد پایدار در نظر گرفته شد و کسری تراز عملیاتی به منفی ۲۸۶ کاهش یافت.
این نماینده مجلس همچنین گفت: وابستگی به نفت در اصلاح بودجه کاهش پیدا کرد و در حالی که دولت در لایحه اولیه میزان فروش نفت را ۲.۳ میلیون بشکه دیده بود، در اصلاحیه آن را به ۱.۵ میلیون بشکه رساند.
در خصوص ارز ترجیحی هم در لایحه اول دولت نظری نداشت اما در اصلاحیه پیشنهاد خوبی مطرح و مقرر شده تا در 6 ماهه اول ارز ترجیحی حفظ شود.
به گفته این نماینده مجلس از فردا در دو یه سه نوبت بررسی لایحه بودجه در مجلس آغاز می‌شود تا پیش از پایان سال قانون بودجه 1400 تصویب و نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول