اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اذعان دولت مستعفی یمن به پیوستن مردم به انصارالله

وزیر اطلاع‌رسانی، فرهنگ و گردشگری دولت مستعفی یمن ضمن اعتراف به پیوستن مردم استان مأرب به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، از ساکنان این استان خواست که جلوی فرزندانشان را بگیرند.

اذعان دولت مستعفی یمن به پیوستن مردم به انصارالله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی، فرهنگ و گردشگری دولت مستعفی یمن، روز جمعه، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی دولت مستعفی یمن (سبأ نت) به پیوستن مردم استان مأرب به جنبش انصارالله یمن اذعان کرد.

منابع خبری اخیرا گزارش داده بودند که پس از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب، عده‌ زیادی از مردم به جنبش انصارالله پیوسته‌اند.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی در این خصوص با «فریب‌خورده» خواندن افرادی که به ارتش یمن پیوسته‌اند، گفت:‌ «حوثی‌ها همچنان به عملیات جمع کردن و بسیج افراد فریب‌خورده ادامه می‌دهند».

بر اساس این گزارش، معمر الاریانی از «شیوخ»،‌ «قبایل» و «پدران» و «مادران» خواست که در هر منطقه‌ای که ارتش یمن آنجا را تحت کنترل خود درآورده، مانع پیوستن فرزندانشان به انصارالله شوند.

الاریانی در ادامه در اظهاراتی که نشان از عصبانیت او از این اقدام داشت، مدعی شد که با پیوستن مردم یمن به نیروهای انصارالله آنها خود را به کشتن خواهند داد.

اظهارات الاریانی در حالی مطرح شده است که منابع خبری از پیشروی انصارالله در جبهه‌های مختلف استان مأرب خبر داده‌اند.

شبکه «المیادین»، امروز، در این خصوص گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از درگیری‌های شدید با نیروهای دولت مستعفی، منطقه «الطلعه الحمراء» در غرب استان مأرب و همچنین مواضع اطراف آن را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شد، که منابع یمنی بامداد امروز نیز از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر دادند.

بر اساس گزارش یادشده، ارتش و کمیته های مردمی یمن به سمت گذرگاه شرقی شهر مأرب و گذرگاه الودیعه با عربستان سعودی پیشروی کرده‌اند.

در همین ارتباط، روزنامه «الاخبار» نیز گزارش داده بود که  همزمان با دستاوردهای جدید نیروهای صنعاء در دو جبهه شمالی و غربی مأرب قبایل این استان اعلام کرده‌اند «خط قرمزهایی که ریاض ترسیم کرده، تمام شده است».

به نوشته الاخبار، عربستان سعودی بار دیگر قبایل متحد دولت مستعفی یمن را تهدید کرده در صورتی که با طرح‌های صلح صنعاء همراه شوند، هدف قرار خواهند گرفت که قبایل مذکور در مقابل این تهدیدات ایستاده‌اند و آن را رد کرده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول