اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای پروتکل الحاقی منوط به رفع عملی تحریم‌ها است

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: بدقولی‌ دولت‌های کشورهای اروپایی و آمریکا باعث شده تا این‌بار بعد راستی‌آزمایی و اقدام عملی در برداشتن تحریم‌ها، جمهوری اسلامی پروتکل‌های الحاقی را اجرا کند.

اجرای پروتکل الحاقی منوط به رفع عملی تحریم‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خسروی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به وظیفه قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین مجلس اظهار داشت: تصویب فوری و نهایی کردن طرح جمعیت و تعالی خانواده، احداث ۱۰۰ واحد مسکونی استیجاری ویژه تازه ازدواج که از دور هشتم پارلمان در دستور کار مجلس باقی مانده‌ بود، به‌عنوان یکی از مهمترین مصوبات مجلس یازدهم می‌تواند مطرح شود.

وی افزود: تصویب طرح کالابرگ و اعطای یارانه کمک معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی به ۶۰ میلیون نفر از مردم و مددجویان مجلس در مهرماه، توسط دولت به کمک ۱۰۰ هزار تومانی به ۳۰ میلیون نفر به مدت سه ماه تبدیل شد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش وام ازدواج جوانان در صحن علنی مجلس یازدهم یادِآور شد: برای هریک از زوج‌ها مبلغ ۷۰ میلیون با یک ضامن بانکی وام کم‌بهره ازدواج تعلق می‌گیرد.

خسروی از مصوبه آذرماه مجلس در ارتباط با قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» و پیامد قضایی برای ترک فعل مسؤولان در این خصوص خاطرنشان کرد: بدقولی‌ دولت‌های کشورهای اروپایی و آمریکا باعث شده تا این‌بار بعد  راستی‌آزمایی و اقدام عملی در برداشتن تحریم‌ها، جمهوری اسلامی پروتکل‌های الحاقی را اجرا کند.

وی ادامه داد: طرح جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی، اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، تصویب کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۰ نیز از جمله مصوبات قابل تامل مجلس یازدهم طی شش‌ماهه دوم امسال می‌باشد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حق مسلم نمایندگان مجلس در طرح سئوال و استیضاح وزراء عنوان کرد: تقارن سال اول مجلس و سال آخر دولت ممکن است بنا بر مسائل امنیتی و سیاسی تاثیر بگذارد ولی در نهایت مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده می‌کند.

خسروی عنوان داشت: به منظور آشنایی اجمالی با حوزه نمایندگی از ۱۹ مهرماه تاکنون ۱۱۷ جلسه دیداری با مردم و مسؤولان داشته‌ایم.

وی با اشاره به دیدار با وزیر امور خارجه و پیگیری‌ چهار بازارچه مرزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: توسعه بازارچه ماهیرود و فعال کردن سه بازارچه دیگر استان که در صادرات‌ و واردات کل کشور تاثیرگذار است از اهم پیگیری‌ها بوده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدار و مکاتبه با دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در حمایت از تولیدات، صنعت و معافیت‌های مالی، ملاقات و مکاتبات با بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌عنوان بنیاد معین در شهر نهبندان و قرار دادن شهرستان خوسف و بخش درح سربیشه در این نوع مساعدت‌ها، چهار نوبت دیدار و مکاتباتی با نمکی وزیر بهداشت و درمان در ارتباط با بیمارستان خوسف، محوز بیمارستان قهستان درمیان و مهرشهر، درخواست ارژانس هوایی، دستگاه MIR, راه‌اندازی بخش پیوند کلیه و دستگاه شتاب‌دهنده بیمارستان ایران‌مهر از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و پیگیری‌های بنده طی پنج‌ماه دوم امسال می‌باشد.

خسروی با با بیان اینکه ۷۵۰ هزار میلیارد تومان طرح ناتمام در کشور وجود دارد، اضافه کرد: فرم بودجه در اختیار تمام مدیران خراسان جنوبی قرار داده شد تا پیشنهادات خود را در ارتباط با اعتبارات سال ۱۴۰۰ استان تنظیم کنند که از این رهگذر هشت هزار پیشنهاد دریافت و بعد از اولویت‌بندی در اختیار کمیسیون تلفیق مجلس قرار گرفته است.

انتهای‌پیام/69014/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول