اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران با اعلام سایت ها و اپلیکیشن های برتر سال ۹۹ به کار خود پایان داد

سرانجام پس از نزدیک به یک سال برنامه‌ریزی و فعالیت تیمی در قالب جلسات آنلاین و فرآیندهای مجازی، با برگزاری آیین اختتامیه و اعلام برندگان نهایی هر گروه، جشنواره وب و موبایل ایران در دوره سیزدهم به پایان رسید.

سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران با اعلام سایت ها و اپلیکیشن های برتر سال ۹۹ به کار خود پایان داد

جشنواره وب و موبایل ایران، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین عرصه‌ی رقابت بین اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌سایت‌های فارسی است که در پایان هر سال برگزار و در آن بهترین اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های فارسی با انتخاب داوران، برگزیده شده و تندیس جشنواره به آن‌ها اهدا می‌شود. همچنین در این جشنواره در هر گروه در بخش رای‌گیری‌های مردمی، محبوب‌ترین اثر از نگاه مردم نیز معرفی و تقدیر می‌شود.

این دوره بنا بر تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران و با توجه به پروتکل‌های مرتبط با کرونا و با هدف حفظ سلامت علاقمندان وب و موبایل ایران، به صورت کاملا مجازی و رایگان برگزار شد.

 

میلاد احرامپوش، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران درباره این دوره از جشنواره گفت: «خوشحالم که سیزدهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران در سلامت کامل برگزار شد. هدف ما برگزاری این دوره با حفظ سلامتی تمامی شرکت‌کنندگان بود و خوشبختانه استقبال بسیاری خوبی هم از جشنواره‌ی امسال صورت گرفت. امسال شاهد حضور بیش از ۲۵۰۰ استارتاپ بودیم که در بین آن‌ها، کسب و کارهای نوپای بسیار خوبی دیدیم. سال ۹۹ به ما ثابت کرد که چه قدر حضور کسب و کارهای نوپا در شرایطی که افراد باید از حضور غیر ضروری خود در جامعه بکاهند، اهمیت دارد و امیدواریم که دولت و حاکمیت نیز به استارتاپ‌هایی که در این روزها، در کنار مردم بودند، اهمیت قائل شود.»

در ادامه رضا الفت نسب، دبیر اجرایی جشنواره‌ی وب و موبایل ایران درباره‌ی سیزدهمین سال این جشنواره گفت: «آخرین دوره جشنواره وب و موبایل ایران در قرن سیزدهم را در حالی پایان می‌بریم که واقعاً هنوز نمی دانیم آیا در سال آینده دوباره می توانیم در کنار هم بنشینیم و دیدارها را تازه کنیم یا نه. به هر روی جشنواره سیزدهم در فضای غبارآلود کرونایی آغاز به کار کرد و امروز با زحمات فراوان تیم اجرایی به پایان رسید. نکته حائز اهمیت این دوره از جشنواره حضور کم سابقه کسب و کارها نوپا در بخش های مختلف بود که اندکی بارقه امید برایمان آفرید. روزهای سختی را گذراندیم اما همچنان به آینده پیش رو امیدواریم. امیدواریم جشنواره وب و موبایل سفیری شایسته برای انتقال این امیدواری باشد.»

رضا جمیلی دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل هم با اشاره به وضعیت خاص سال ۱۳۹۹ برای زندگی مردم سراسر جهان از جمله ایران که با موج‌های متعدد همه‌گیری کرونا روبه‌رو بود گفت: «اصولا در سالی که بسیاری از کسب‌وکارها چه آنلاین و چه غیرآنلاین به تعطیلی کشانده و تقریبا تمامی رویه‌ها و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و اجتماعی بلندمدت کن‌فیکون شدند باید خوشحال بود که هنوز می‌توان از جشنواره و انگیزه‌های رقابت صحبت کرد. سال سختی بود اما به نظر می‌رسد با آمدن واکسن‌، اندک روزنه‌هایی از امید پیدا شده است. جشنواره امسال در تاریخ صنعت و اقتصاد وب و موبایل کشور به عنوان یک دوره خاص به یاد آورده خواهد شد. باید گفت با وجود این دوره سخت و خاص، استقبال از جشنواره و حضور کسب‌وکارهای اینترنتی و استارتاپ‌های مختلف در آن، بسیار قابل‌توجه بود. جشنواره وب و موبایل، برند اقتصاد دیجیتال کشور شده و باید تلاش کرد در هر شرایطی چراغ آن را روشن نگه داشت.»

 

در پایان شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران از تجربه‌ی خود در برگزاری سیزدهمین سال جشنواره و آینده‌ی آن گفت: «تجربه برگزاری امسال جشنواره واقعا تجربه ای متفاوت بود. از طرفی برگشتیم به سه سال اول جشنواره که هیچ رویدادی نداشتیم و فقط فرایند های داوری و اعلام برندگان آنلاین بود. از طرفی با توجه به برگزاری ۹ مراسم بزرگ در ۹ سال گذشته به شدت فضای نبودن کنار هم‌دیگر احساس میشد. اما در نهایت با این همه مشکل تلاش کردیم که بتوانیم رویدادی را با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های اکوسیستم داشته باشیم. اما مشکلات زیادی داشتیم اینکه این اکوسیستم واقعا پخته و بالغ نیست. اینکه واقعا افراد مهم و بزرگ از ایران رفته‌اند. اینکه وضع اقتصاد به میزانی خراب است که استارتاپ‌های کوچک و متوسط و چه بسا بزرگ‌ها شرایط مالی خوبی ندارند. در هر صورت این اکوسیستم به سمتی نرود که نه منافع بخش خصوصی تأمین شود و نه دولت به اهداف خود در تحقق اقتصاد دانش بنیان برسد و در تولید ملی نتوانیم به دانش و تکنولوژی دل خوش کنیم. فشارها در گذشته فقط فیلترینگ و نگرانی های امنیتی بود، اما امروز در همین دولت چند وزارتخانه یک تنه جلوی پیشرفت امور ایستاده‌اند یا هر روز با یک آیین نامه و بخشنامه تیشه به ریشه آینده این کشور می‌زنند. این هم فقط از روی ناآگاهی و ترس از مواجه شدن با واقعیت و فناوری و تکنولوژی است. واقعا امیدوارم در دولت بعدی داستان ما داستان هر روز دریغ از پارسال نباشد و واقعا یک روزنه امید در کل دولت ببینیم. نه باز فقط دل خوش کنیم به معاونت علمی و وزارت ارتباطات که پیشرو هستند.»

 

برنده های امسال در گروه های ویژه:

بهترین کتاب تألیف یا ترجمه در کارآفرینی – تحلیل استراتژیک از انتشارات راه پرداخت
بهترین وبسایت و (کسب‌وکار) سال ۱۳۹۹ – صرافی کریپتولند
بهترین وبسایت یا اپلیکیشن از نظر دسترسی برای افراد توان‌یاب – دیوار
بهترین سریال یا فیلم ارایه شده در بستر اینترنت – سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی
بهترین فعالیت تبلیغاتی یا استارتاپی در مقابله با کرونا – این وان مین دات کام
بهترین کمپین تبلیغاتی دیجیتال سال ۱۳۹۹ – علی بابا – کمپین #بسیارسفرآید
بهترین کسب و کار نوآورانه – سوپر اپلیکیشن وطندار
بهترین اپلیکیشن وب اپ PWA – آشپزخانه‌ی ویترین

 

لیست برنده های سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول