اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۷۰ هزار دانش آموخته رشته‌های ورزشی در کشور بیکار هستند

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس گفت: طرح ایجاد مراکز خدمات ورزشی و تندرستی یکی از طرح‌های خوب و اشتغالزا در بخش ورزشی است و دانش آموختگان بیکار رشته‌های ورزشی با ایجاد این مراکز می‌توانند، فرصت اشتغال و کار در راستای ارتقای ورزش و سلامت جامعه را به دست آورند.

۷۰ هزار دانش آموخته رشته‌های ورزشی در کشور بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، با بیان اینکه اکنون حدود ۷۰ تا صد هزار نفر دانش آموخته رشته‌های ورزشی در کشور فاقد شغل متناسب با رشته تخصصی خود هستند،  اظهار داشت: براین اساس تصویب طرح ایجاد مراکز خدمات ورزشی و تندرستی با هدف حمایت از بخش خصوصی در حوزه ورزش ضرورت دارد و این طرح یکی از راهکار‌های مناسب برای ایجاد اشتغال در بخش ورزش به شمار می‌رود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به نشست برخی نمایندگان با اعضای هیئت علمی پژوهشگاه وزارت علوم درباره پروژه‌های نیمه تمام بخش ورزشی اظهار کرد: واحد‌های ورزشی زیادی در سطح کشور در قالب باشگاه و سالن‌های ورزشی در شهر و روستاها وجود دارد که هنوز نیمه تمام باقی مانده‌اند و حمایت از بخش خصوصی و واگذاری بخش‌های نیمه تمامی که دولت نتوانسته آن‌ها را تکمیل کند، یکی از راهکار‌های حل این موضوع است.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی مکان‌هایی وجود دارند که فاقد حتی یک سالن ورزشی برای جوانان هستند اما وقتی از بخش خصوصی حمایت شود، می‌توانند طرح‌ها را تکمیل و در اختیار مسئولان شهری قرار دهند و به شکل خودکفا توسط مردم اداره شود.

وی ضمن تاکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی در حوزه ورزش کشور گفت: طرح ایجاد مراکز خدمات ورزشی و تندرستی از سوی کارشناسان این حوزه با هدف قرار گرفتن ورزش در کنار سلامت، سنجش و مشاوره مطرح شده و مقرر شد که در نوبت بررسی کمیسیون فرهنگی و سپس در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار کرد: طرح ایجاد مراکز خدمات ورزشی و تندرستی یکی از طرح‌های خوب و اشتغال زا در بخش ورزشی است و دانش آموختگان بیکار رشته‌های ورزشی با ایجاد این مراکز می‌توانند، فرصت اشتغال و کار در راستای ارتقای ورزش و سلامت جامعه را به دست آورند.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول