اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فرصتی ویژه برای شرکت‌های نوپا / شکل گیری مدل‌‌های خلاق کسب‌وکار دیجیتال

رویدادی فناورانه برای توانمندسازی استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپای حوزه دیجیتال برگزار شد تا مسیر ورود خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها به این کسب‌وکارها تسهیل شود.

فرصتی ویژه برای شرکت‌های نوپا / شکل گیری مدل‌‌های خلاق کسب‌وکار دیجیتال

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنار دیگر بازیگران این عرصه ایستاد تا تلاشی چند جانبه شکل گیرد و صاحبان شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها، برای جذب سرمایه با سرمایه‌گذاران ارتباطی دوسویه برقرار کنند. «کارن کراد» عنوان رویدادی است که توسط «کافه سرمایه» برگزار شد.

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رویداد با اشاره به چالش‌های موجود در این حوزه، گفت: تکراری بودن کسب‌وکارهای شکل گرفته در حوزه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال یکی از چالش‌های این حوزه است. این مشکل تنها با ورود نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها قابل حل است.

وی افزود: ورود استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا و خلاق به این حوزه مسیر ورود نوآوری‌ها را تسهیل کرد و اتفاقات خوبی در این حوزه برای شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوپا افتاد. این کار تنوع خدمات در حوزه اقتصاد دیجیتال را بیشتر کرده است.

محمدی ادامه داد: امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته و ایجاد فرصت‌های فناورانه، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه برای همکاری‌های بیشتر و بزرگتر و توسعه فناوری و متنوع سازی این زیست‌بوم باشیم.

 در این رویداد، ۳۱ استارتاپ‌ متقاضی سرمایه و ۵۱ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی حضور داشتند. در دومین روز نیز، تعداد جلسات استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران به بیش از ۱۰۰ جلسه رسید.

این دوره از رویداد کافه سرمایه با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چند شرکت فعال در این حوزه برگزار شد. هوشمندسازی در قالب هم‌سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، بلاکچین، واقعیت گسترده، ابرداده و فضای ابری از جمله موضوعات ارائه شده در این رویداد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول