اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پسکوف: اقدامات روسیه در واکنش به رفتار تهاجمی ناتو است

سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت ناتو، مسکو را دشمن خود می‌داند و اقدامات تهاجمی آن نزدیک مرزهای روسیه، مسکو را به واکنش وامی‌دارد.

پسکوف: اقدامات روسیه در واکنش به رفتار تهاجمی ناتو است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز شنبه گفت مسکو شاهد تمایل اتحادیه اروپا برای بهبود روابط با روسیه نیست.

به گزارش خبرگزاری روسی «اینترفکس»، او در واکنش به مواضع ضد روسی برخی رهبران غربی در کنفرانس امنیتی مونیخ  گفت: روسیه به ایجاد روابط خوب هم با آمریکا و هم اتحادیه اروپا علاقه‌مند بوده و هست. ما سعی زیادی برای نشان دادن اراده به منظور عادی‌سازی روابط داریم. همیشه پیروز نمی‌شویم و همیشه شاهد (رفتار) متقابل نیستیم. اخیراً اصلاً شاهد (تمایل) متقابل نبوده‌ایم، این به اتحادیه اروپا مربوط است.

او در پاسخ به سوالی درباره ناتو اظهار داشت: در ارتباط با ناتو، ناتو روسیه را دشمن می‌داند. ناتو دائما زیرساخت‌های نظامی خود را جابجا می‌کند و زیرساخت‌های نظامی خود را نزدیک مرزهای ما ایجاد می‌کند. بنابراین ناتو مدام ما را مجبور می‌کند اقدامات خود را برای محافظت در مقابل اقدامات تهاجمی ناتو، تشدید کنیم.

بایدن در سخنرانی دیروز خود در کنفرانس مجازی مونیخ، روسیه را به تلاش برای تضعیف نحوه حکمرانی آمریکا متهم کرد و گفت که روسیه در تلاش است نحوه حکمرانی آمریکا را تضعیف می‌کند و خواستار همکاری با متحدان اروپایی برای مقابله با اقدامات روسیه شد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «چالش‌های ما با روسیه با چالش‌هایمان با چین تفاوت دارد، اما همان قدر واقعی است.»

پیشتر سخنگوی کاخ کرملین از رویکرد تحریمی کشورهای غربی در قبال مسکو انتقاد و تاکید کرده بود روسیه از تحریمهای جدید استقبال نخواهد کرد و امیدوار است اراده سیاسی برای مذاکره و گفت‌وگو در میان کشورهای غربی حاکم شود. 

پسکوف گفت: متاسفانه ما می‌دانیم که آمریکا و اتحادیه اروپا به بحث‌های خود برای اعمال تحریم با تمام توان و پشتکار ادامه می‌دهند. این چیزی نیست که ما از آن استقبال کنیم و خشنود باشیم. ما امیدواریم که اراده سیاسی برای ادامه مذاکره و حل و فصل مشکلات اساسی در روابط اختصاصی مسکو با بروکسل و واشنگتن ادامه پیدا کند.

وی در عین حال تاکید کرد که روسیه در برابر هر تهدید احتمالی توان خود را بسیج کرده است. 

اخیراً تنش‌ها میان مسکو و بروکسل به دلیل دخالت‌های غرب در موضوع «الکسی ناوالنی» مخالف مسکو، به اخراج دیپلمات‌های دو طرف و تهدید اروپا در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو منجر شده است. 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت چیز زیادی از روابط مسکو و بروکسل باقی نمانده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول