اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فعالان اجتماعی و سیاسی کردستان در دیدار با جهانگیری: جایگاه نخبگان کردستان در پست‌های کلان مدیریتی خالی است

نخبگان و فعالان اجتماعی و سیاسی استان کردستان در یک نشست با معاون اول رئیس جمهور بیان کردند: مردم کردستان در سطح ملی از دولت طلبکار هستند و گله‌مندی دارند چرا که جایگاه نخبگان کردستانی در سطح پست‌های کلان مدیریتی خالی است.

فعالان اجتماعی و سیاسی کردستان در دیدار با جهانگیری: جایگاه نخبگان کردستان در پست‌های کلان مدیریتی خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور به استان کردستان، عصر امروز نشستی با نخبگان، جوانان و فعالان اجتماعی و فرهنگی استان در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد.

یکی از نماینگان احزاب سیاسی کردستان در این نشست بیان کرد: تجربه ثابت کرده در هر کاری اگر فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم، به موفقیت خواهیم رسید.

مهدی ترابیان یادآور شد: برای پیشرفت در امور نباید به بحث اصولگرا بودن، اصلاح‌طلب بودن، باحجاب بودن و بی‌حجاب بودن توجه کرد چرا که باید تمام احزاب با هر طرز تفکری در راستای خدمت به مردم کار کنند.

وی گفت: مردم عاشق این نظام و انقلاب هستند و همیشه نشان داده‌اند با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی که داشته‌اند پای اعتقادات خود ایستاده‌اند.

مردم کردستان در سطح ملی از دولت طلبکار هستند

یکی دیگر از نمایندگان احزاب سیاسی استان کردستان در این نشست اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که در چه شرایط سختی قرار داریم اما نباید از کنار کسانی که از این شرایط تحریم‌ها به موفقیت‌های بسیاری رسیدند نیز به راحتی بگذریم.

محمدکریم اسدبیگی افزود: مردم ما مردمی همیشه در صحنه هستند و در اتفاقات مختلف حماسه‌های بسباری را آفریده‌اند و مشارکت جویی مردم کردستان نیز به همه نشان داده شده و امروز باید جواب این مشارکت‌جویی را نیز دریافت کنند.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد بودیم با استفاده از نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی استان و به ویژه استانداری کردستان چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و این نشان از قدرت مدیریتی فرزندان کرد دارد.

وی تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند مشکلات را بر دوش دولت بگذارند اما باید بپذیریم که شرایط سختی قرار داریم و مردم با مشکلات اقتصادی به شدت دست و پنجه نرم می‌کنند.

مردم کردستان ایرانیان اصیلی هستند که همواره خود را شهروند این کشور می‌دانند در گذر زمان مورد اجحاف قرار گرفته‌اند اما هیچگاه عرصه را خالی نکرده و همواره حماسه آفریده‌اند.

وی افزود: مردم کردستان در تمام انتخابات همواره مشارکت‌جویی خود را نشان داده‌اند اما این مشارکت‌جویی باید پاسخ داده شود.

اسدبیگی با بیان اینکه مردم کردستان در سطح ملی از دولت طلبکار هستند و گلمندی دارند، گفت: جایگاه نخبگان کردستانی در سطح پست‌های کلان مدیریتی خالی است.

وی عنوان کرد: از مقامات عالی نظام انتظار داریم که زمینه را با اعتماد به طیف‌های مختلف برای انتخابات پرشور فراهم کنند تا مردم با شور و بصیرت وارد عرصه انتخابات شوند.

نقش کلیدی سازمان‌های مردم‌نهاد در خدمات‌رسانی به مردم 

آرزو فلاحی رابط سازمان‌های مردم‌نهاد در دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: گسترس فرایند جهانی‌شدن نقش و حضور سازمان‌های مردم نهاد را بیشتر می‌کند.

وی افزود: به واسطه برخورداری از سازمان‌های مردم‌نهاد است که تخصص و توانایی آنها دوشادوش دولت می‌تواند به مردم خدمت کند.

وی اذعان کرد: تجارب گذشته گویای این واقعیت است که در بحران‌ها گاهی عمق فاجعه آنقدر زیاد است که دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند آن را مدیریت کنند و در چنین شرایطی حضور و فعالیت سازمان‌های مردمنهاد می‌تواند نقش بسزایی در خدمات‌رسانی به مردم در گذر از بحران‌ها باشد.

رابط سازمان‌های مردم نهاد در دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: مشارکت بالای سازمان‌های مردم نهاد به ویژه در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، تهیه و تولید ماسک و غیره در شرایط کرونایی قابل توجه و تامل است.

وی بر ایجاد زمینه مشارکت بیشتر سمن‌ها در برنامه‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: ایجاد و تولید ساختارهای مناسب بین تعامل بین سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های مختلف به ویژه در راستای توسعه و رونق آموزش از ضرورتهای مهم در راستای ارتقای توان سازمان‌های مردم نهاد است.

44 درصد جمعیت بیکار کردستان، جوانان هستند

محمد فتحی‌زاده نماینده جوانان استان کردستان هم در این نشست اظهار کرد: بهادادن به جوانان در قالب سمن‌های جوانان و مجمع ملی جوانان از کارهای خوبی بود که در این دولت انجام گرفت.

وی گفت: سمن‌ها فعالیت‌های خوبی در سطح حاشیه شهرها انجام داده‌اند که مهمترین آن تلاش در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان در این مناطق بوده است.

وی اضافه کرد: 44 درصد از جمعیت بیکار استان کردستان به قشر جوان اختصاص دارد که  94 درصد از این آمار نیز جوانان تحصیلکرده دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه کردستان در بیکاری جوانان رتبه پنجم کشوری دارد، گفت: این زیبنده استان کردستان به عنوان یک استان فرهنگی نیست که در ردیف 5 استان اول بیکاری جوانان باشد و جوانان تحصیلکرده آن کولبری کنند.

به گفته وی، بیش از  51 درصد از جمعیت استان کردستان در حاشیه زندگی می‌کنند و این درد بسیار بزرگی است که به این مردم توجه چندانی صورت نمی‌گیرد.

دولت راهبرد رسانه‌ای ندارد

فیض‌الله پیری به نمایندگی از جامعه رسانه‌ای استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: وعده‌های عمل نشده دولت موجب کاهش اعتماد عمومی به آن شده است. 

به گفته وی، کردستان سوالات زیادی دارد اما مطرح نکردن آن نشان از نبودن آن نیست بلکه سوالات در بطن و متن جامعه است ولی فرصت برای بیان آن کم است.

این روزنامه‌نگار کردستانی خاطرنشان کرد: دولت راهبرد رسانه‌ای ندارد، مدیران بومی کردستان لیاقت دارند در مدارج بالاتری باشند.

وی عنوان کرد: کردها در تمام جنبش‌های تاریخی نقش داشته و پای تمام مسائل ملی بوده‌اند اما چرا نباید حق خود را بگیرند.

ضرورت تغییر نگاه مدیران به ورزش

جمشید خیرآبادی به نمایندگی از جامعه ورشکاران کردستان اظهار کرد: 145 پروژه ورزشی کوچک و بزرگ در سطح استان در این دولت افتتاح شد که یکی از مهمترین آنها ورزشگاه 6 هزار نفری 22 گولان سنندج بعد از 15 سال از آغاز بود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در رشته‌های ورزشی در کردستان وجود دارد و جوانان و فرزندان این آب و خاک توانسته‌اند رتبه‌های بین‌المللی و عناوین برتر را کسب کنند.

خیرآبادی گفت: کاش مسئولان کشوری و استانی با دید دیگری به ورزش نگاه می‌کردند خرج کردن برای ورزش هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است و می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد.

وی گفت: ردیف بودجه ورزش در کشورهای صاحب علوم مدیریتی در جایگاه اول قرار دارد اما متاسفانه ردیف بودجه ورزش در ایران جز ردیف‌های آخر است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول