اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برخی اشکالات در کشور به نحوه مدیریتی مسوولان برمی‌گردد/گرفتاری‌های رئیس جمهور زیاد است

معاون اول رئیس جمهور گفت: با قیدی که وجود دارد همه ما با اشکالاتی در سیستم اداره کشور مواجه هستیم برخی از این اشکالات شاید به نحوه مدیریتی مدیران برگردد.

برخی اشکالات در کشور به نحوه مدیریتی مسوولان برمی‌گردد/گرفتاری‌های رئیس جمهور زیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسحاق جهانگیری عصر امروز در نشست نخبگان، جوانان و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کردستان اظهار کرد: تعریف کردن از کرد و کردستان به قول کرمانی‌ها، زیره به کرمان بردن است.

وی اضافه کرد: کردستان برجسته‌ترین بنیاد فرهنگی ایرانی است و به شهادت تاریخ کردها ایرانی‌ترین قوم ایرانی‌ها هستند و هیچ قومی در ایران به اصالت قوم کرد ایرانی بودن خود را حفظ نکرده است.

جهانگیری اذعان کرد: با قیدی که وجود دارد همه ما با اشکالاتی در سیستم اداره کشور مواجه هستیم برخی از این اشکالات شاید به نحوه مدیریتی مدیران برگردد.

وی افزود: آنچه مهمتر از تصمیمات مدیریتی است ما ایرانی‌ها ایران را ملک مشاء می‌بینیم و هیچ کس نمی‌تواند خود را بیشتر از دیگران محق بداند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی ایران در سختی قرار می‌گیرد همه ما غصه می‌خوریم که به این کشور آسیب وارد نشود و این ملت در خیلی عرصه‌ها سرپا ایستاده است.

خیلی‌ها دوست ندارند ایران سربلند باشد

وی گفت: ما در منطقه‌ای قرار داریم که خیلی‌ها دوست ندارند ایران سربلند وجود داشته باشد اما همین میهن‌دوستی ایرانیان باعث شده که نقش ایران در منطقه با وجود تمام آشوب‌ها و درگیری‌ها کلیدی باشد.

جهانگیری عنوان کرد: کردستان استان پرظرفیتی است مجموعه‌ای از ظرفیت‌هایی که می‌تواند تحرک و توسعه را در یک نقطه ایجاد کند این ظرفیت‌ها از منابع خدادادی، ذخایر معدنی و غیره تجمیع یافته است.

وی افزود: این منابع قادر است کردستان را به سمت توسعه جلو برود و از آن مهمتر نیروی انسانی خلاق و تحصیلکرده این استان است که همین نیروی انسانی خلاق و ریسک‌پذیر در داخل و خارج استان می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند.

وی تصریح کرد: کارهای بزرگی در کردستان و سایر استان‌ها انجام گرفته است و احساسی که در تک تک آحاد مردم وجود دارد نسبت به توسعه متفاوت است.

جهانگیری ادامه داد: احساسی که هر استانی در رابطه با توسعه وجود دارد با واقعیت آن متفاوت است نخبگان کشور باید برای این مسئله وقت بگذارند و این احساس را با واقعیت‌های موجود نزدیک کنند.

نخبگان اگر دولت را هم قبول ندارند، امیدآفرینی کنند

معاون اول رئیس جمهور گفت: نخبگان حتی اگر مدیران و دولت را قبول ندارد باید به نحوی حرکت کنند که افق روشنی را برای مردم ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: همه ما می‌توانیم به نوعی قضاوت داشته باشیم، که مدیران، کادر درمان، مردم و غیره تا چه میزان موفق و یا ضعیف در مقابله با کرونا عمل کرده‌اند.

جهانگیری افزود: ما را با دست و پای بسته به این موج انداخته‌اند، گفت: بیش از سه سال است که بیشترین فشار بر نفت به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد کشور وارد شده است.

وی افزود: با وجود تمام مشکلات و فشارهای جدی دشمنان، میدان را خالی نکرده‌ایم مهم این است که از دل این بحران‌ها فرصت‌هایی برای پیشرفت و توسعه کشور بدست بیاوریم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کسی فکر نمی‌کرد همه مدارس و دانشگاه‌های کشور تعطیل شود ولی جریان علم قطع نشود.

وی عنوان کرد: امروز بیش از 14 میلیون دانش‌آموز از طریق شبکه شاد آموزش می‌بینند و معلمین بیش از حضور فیزیکی در فضای مجازی وقت می‌گذارند.

صادرات 28 میلیارد دلار نفت در سال جاری

جهانگیری در ادامه صادرات نفتی در سال‌جاری را 28 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: اینکه از مرز باشماق کردستان 7 میلیارد تومان صادرات داشته‌ایم ظرفیت‌هایی است که الان به صورت ویژه به آن توجه می‌شود.

وی اضافه کرد: در قانون اساسی به عنوان میثاق ملی هیچ کدام از تبعیض‌هایی که گاهی وقت‌ها اعمال می‌شود وجود ندارد لذا ما باید براساس این قانون حرکت کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در ایران یک قوم بر قوم دیگر و یا مذهبی بر مذهب دیگر ارجحیت ندارد.

وی اظهار کرد: کشور را باید براساس اصول اداره کنیم اصول ما هم قانون اساسی و منویات رهبری است که رهبر معظم انقلاب همواره بر تحقق عدالت و خودداری از تبعیض تاکید دارند.

وی گفت: کردها در سطح ملی جای خود را خوب باز کرده و در دولت هم به همین شیوه وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در انتخاب مسئولان ملی 10ها پارامتر مهم است حال این پارامترها ممکن است از حوزه اختیارات دولت هم خارج باشد.

وی درباره سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هم گفت: هرجا سازمان‌های مردم نهاد ورود کرده‌اند موضوع مورد نظر را به یک مسئله ملی تبدیل کرده‌اند و هم مردم و دولت را پای کار آورده است.

جهانگیری اظهار کرد: امروز هیچ برنامه‌ای در دولت اجرا و عملیاتی نمی‌شود مگر اینکه سمن‌های مرتبط در آن حوزه در جلسات و صدور دستورالعمل‌های اجرایی آن برنامه مورد توجه قرار گیرند.

وی اذعان کرد: گرفتاری‌های رئیس جمهور زیاد است، یک وقت این گرفتاری‌ها مربوط به تحریم‌ها و گاهی 10ها مسئله مانند کرونا، امنیت، معیشت و غیره است.

ارتباط دولت با مردم و نخبگان بسیار نامناسب است

معاون اول رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: وضع ارتباطات دولت با مردم و نخبگان بسیار نامناسب است، رسانه دولت نتوانسته صریح حرف خود را به مردم برساند امیدواریم این تجربه‌ای برای دولت‌های بعدی باشد.

جهانگیری در مورد مسائل و مشکلات مطرح شده در حوزه ورزش هم گفت: امیدواریم با تلاش استاندار کردستان اسپانسر برای ورزش استان جذب شود اگر نیاز به کمک ما هم بود ورودمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز تا مقطع کارشناسی برای زبان کردی بستر فراهم شده است و امیدواریم با تلاش هرچه بیشتر شاهد توسعه این مهم و راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد زبان کردی در دانشگاه‌های کردستان باشیم.

وی اظهار کرد: غرور ملی مردم باید همواره برجسته نگه داشته شود مردم به پیشکسوت‌های خود افتخار می‌کنند، اقدامات خوبی در راستای معرفی چهره‌های سرشناس کرد و فرهنگ این منطقه انجام شده که تولید فیلم سنجرخان نمونه‌ای از این اقدامات است.

26 درصد پست‌های مدیریتی به بانوان واگذار شده است

جهانگیری با بیان اینکه 30 درصد از شغل‌ها و پست‌های مدیریتی بر اساس تصمیم دولت قرار بود به بانوان واگذار شود که تا الان 26 درصد از این مهم تحقق پیدا کرده است، گفت: البته این به معنای این است که بانوان به حق خود در دستیابی به جایگاه مدیریتی دست یافته‌اند باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: در زمینه خشونت علیه زنان لایحه‌ای در دولت تصویب شده است و امیدواریم با قدرت قانون در برابر اینگونه رفتارها ایستادگی شود.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در زمینه ایجاد خانه امن برای بانوان آسیب‌پذیر حمایت‌هایی که در توان باشد صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در زمینه تخصیص حق‌آبه به استان کردستان امیدواریم با تلاش و جدیت هرچه بیشتر بتوانیم به نتایج بهترین برسیم.

وی با بیان اینکه البته آب در ایران مسئله جدی است، گفت: متاسفانه این موضوع در برخی استان‌ها به یک چالش تبدیل شده است، نباید اجازه بدهیم موضوعاتی که مباحث مهم در کشور است به بستری برای اختلاف تبدیل شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول