اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روایت رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان از نبود بازار کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان گفت: به دلیل کمبود اعتبار امکان رشته‌های جدید وجود ندارد و سال‌هاست در رشته‌هایی دانشجویان کردستانی فارغ‌التحصیل می‌شوند که هیچ بازار کاری ندارد.

روایت رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان از نبود بازار کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عادل سی‌وسه‌مرده عصر امروز در نشست نخبگان و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کردستان با معاون اول رئیس جمهور در سنندج اظهار داشت: در حوزه آموزش عالی آمارها نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در آزمون‌های آزمایشی در رتبه 14 کشور قرار دارند اما در قبولی در کنکور رتبه 27 دارند که نگران‌کننده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان اضافه کرد: به دلیل کمبود اعتبار امکان رشته‌های جدید وجود ندارد و سال‌هاست در رشته‌هایی دانشجویان کردستانی فارغ‌التحصیل می‌شوند که هیچ بازار کاری ندارد.

وی افزود: 140 دانشگاه دولتی در کشور داریم و این به معنای این است که به ازای هر یک میلیون و 400 هزار نفر یک دانشگاه وجود دارد و این در حالی است که در کردستان به ازای یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت تنها یک دانشگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان ادامه داد: رشته کارشناسی زبان کردی در سال 1394 به دستور رئیس جمهور ایجاد شد اما اکنون دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی برای ادامه تحصیل مجبور هستند به کشورهای همسایه مراجعه کنند و برای رفع این مشکل و تدوین مراتب بالاتر آن باید برنامه جدید تدوین شود.

سی‌وسه‌مرده یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی کردستان بیکاری و نبود اشتغال است در حالی که تنها با توسعه کشاورزی و تخصیصی آب به میزان لازم می‌توان بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کرد.

وی بیان کرد: در کردستان منابع آبی بسیاری داریم که هر کدام از آنها به بهانه‌های واهی در اختیار یک استان دیگر قرار دارد در حالی که کردستان از لحاظ اراضی کشاورزی آبی در رتبه‌های آخر کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان گفت: منابع آبی استان علی‌رغم اینکه سالانه حدود 14 میلیون مترمکعب بارندگی داریم اما در دیگر استان‌های کشور مصرف می‌شود و برای تخصیص آب به اراضی کشاورزی کردستان، کشاورزان ما باید التماس کنند.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول