اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شناسایی 42 هزار شهید مفقودالاثر/ نقش شهید گل‌محمدی در پیدا شدن پیکر چندین هزار شهید تفحص

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین دفاع مقدس، شهید «علیرضا گل محمدی» را عاشق خدا، امام و رهبری معرفی و گفت: سردار گل‌محمدی، لحظه‌ای در کارش سستی و تردید نداشت.

شناسایی 42 هزار شهید مفقودالاثر/ نقش شهید گل‌محمدی در پیدا شدن پیکر چندین هزار شهید تفحص

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمد باقرزاده با بیان اینکه میانه با تقدیم صد‌ها شهید و شهدای زینبیه و ثارالله، دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ادا کرده بود و با تقدیم این شهید، دینش به تفحص را نیز ادا کرد، اظهار داشت: امروز برگ زرینی بر افتخارات شهر شهدای زینبیه و ثارالله اضافه شد و شهید گل‌محمدی یک بار دیگر، میانه را معنا کرد.

وی افزود: شهید گل‌محمدی، میانه را در میانه میدان خطر بودن، در میانه ایمان، عهد و پیمان ایستادن، ثبات قدم داشتن، دست از هدف برنداشتن تا رسیدن به یقین و نیل به مقصود نهایی، معنا کرد. 

سرتیپ پاسدار باقرزاده با یادآوری اینکه به همت کمیته تفحص، بیش از 42 هزار شهید تا کنون شناسایی شده است و این از افتخارات نیرو‌های مسلح و از معجزات انقلاب اسلامی است، متذکر شد: در پیدا شدن بالغ بر چندین هزار تن از این شهدا، شهید گل‌محمدی به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش داشته است.

 فرمانده کمیته جستجوی مفقودین دفاع مقدس به تشریح ضرورت استمرار کار تفحص پرداخته و اظهار داشت: بازگرداندن پیکر شهدا به آغوش خانواده‌هایشان، بسیار مقدس و ارزشمند است اما استمرار فرهنگ شهادت و جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن خط شهدا، الهام‌بخش جامعه از انحراف و انحطاط می‌باشد و این چیزی است که ارزشش بسیار بالاتر از پاسخگویی به چشمان منتظر خانواده شهداست.

باقرزاده افزود: تفحص، تونلی به دفاع مقدس حفر می‌کند و امکان برقراری پیوند جامعه کنونی با دوران دفاع مقدس را فراهم می‌کند و خط تفحص، خط الهام بخشی به مسیر شهید و شهادت است و قدرت آن بسیار بالاتر از قدرت جنگ نرم است.

پیکر شهید «علیرضا گل‌محمدی» در میانه تشییع شد

پیکر شهید «علیرضا گل‌محمدی» فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین در محور غرب کشور و در شهرستان میانه تشییع شد.

امروز شهرستان شهیدپرور میانه بار دیگر شاهد تشییع پرشور یکی دیگر از فرزندان غیرتمند خود بود که پس از سال‌ها مجاهدت و جانبازی به مقام شهادت نایل گردید.

شهید علیرضا گل‌محمدی فرماندهی قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین در محور غرب کشور را به عهده داشت که در حین عملیات تفحص پیکرهای طیبه شهدا در منطقه عملیاتی زرباطیه عراق به همراه بسیجی مخلص و تلاشگرش «شهید محمود قاسمی» بر اثر انفجار مین برجای مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

 این شهید والامقام از دوران خدمت سربازی وارد فعالیت جستجوی مفقودین شده بود و در طول قریب به سه دهه گذشته بارها و بارها تا مرز شهادت رفت و هر بار با مدالی پرافتخار از جانبازی به میدان عملیات جستجوی شهیدان برگشت.

 مناطق طلائیه، شلمچه، فاو، مجنون، زبیدات، چنگوله،‌ مهران، زرباطیه، ‌میمک، سومار، مندلی، نفت شهر، قصر شیرین،‌ سرپل ذهاب و تمامی ارتفاعات کردستان ایران و عراق همگی یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های مخلصانه و خاموش این دلاور خطه آذربایجان و شهر پرافتخار میانه است.

   شهید گل‌محمدی که در 30 بهمن‌ماه به مقام رفیع شهادت نایل شده و به دیدار برادر شهیدش شتافت، امروز بر دوش مردم میانه تشییع و پیکر شریفش جهت تدفین در حرم حضرت معصومه (س) به شهر قم اعزام شد.

شهادت برازنده مجاهدان راه اعتلای اسلام و انقلاب است

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با صدور پیامی به مناسبت شهادت سردار علیرضا گل‌محمدی تصریح کرد: شهادت برازنده مجاهدانی که برای اعتلای اسلام و انقلاب برخاسته‌اند.

در پیام حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

خبر غم‌انگیز شهادت فرزند عاشورایی آذربایجان؛ مرحوم آقای علیرضا گل‌محمدی فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین در محور غرب کشور؛ باعث تالم و تاثر فراوان گردید.

جامه فاخر شهادت، برازنده قامت پاک‌سیرتان فداکار و دلاورانی است که عاشقانه و عارفانه در راه اعتلای اسلام و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی به مجاهدت برخاسته‌اند تا عزت، اقتدار و سربلندی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورند.

شهید علیرضا گل‌محمدی که خود برادر شهیدی از شهیدان دوران پرافتخار دفاع مقدس بود، مدارج خدمت را از سربازی تا سرداری و فرماندهی قرارگاه‌ها و گروه‌های مختلف تفحص شهدا طی کرد و در طول سال‌های خدمتی خود بارها تا مرز شهادت رفت و هر بار با مدالی پرافتخار از جانبازی به میدان عملیات جستجوی شهیدان بازگشت.

خاک‌های تفتیده جنوب و غرب کشور و تمام ارتفاعات کردستان ایران و عراق، یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های مخلصانه این دلاور مرد خطه آذربایجان و شهر پرافتخار میانه است.

اینجانب با تسلیت شهادت این مدافع امنیت پایدار به محضر خانواد‌ه‌های معزز شهدا و همرزمان ایشان قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین، به ویژه مردم ولایتمدار و شهیدپرور آذربایجان‌شرقی و شهرستان میانه، برای این شهید عزیز از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و صبر و اجر جزیل برای خانواده معظم ایشان مسئلت دارم.

سید محمدعلی آل‌هاشم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی
و امام جمعه تبریز

پیام تسلیت سردار خرم در پی شهادت سردار علیرضاگل‌محمدی

تبریز- سردار خرم؛ فرمانده سپاه عاشورا در پی شهادت سردار علیرضا گلمحمدی پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام سردار عابدین خرم؛ فرمانده سپاه عاشورا آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
فرمانده جبهه میانی تفحص شهدا، «سردار علیرضا گل‌محمدی» بعد از سال‌ها مجاهدت به کاروان عظیم شهدا پیوست.

شهید گلمحمدی عمر با برکت خود را در جستجوی نور گذرانید و عاقبت خود نیز منوّر به نور ابدی شهادت گردید.

اینجانب به نمایندگی از پیشکسوتان دفاع مقدس، پاسداران و بسیجیان استان،‌ ضمن عرض تبریک و تسلیت به محضر فرماندهی معظم کل قوا و خانواده معزز این شهید و اهالی غیرتمند شهرستان میانه از درگاه خداوند متعال صبر و اجر برای خانواده ایشان و همنشینی با سالار شهیدان (ع) را برای آن شهیدِ سعید مسئلت می‌نمایم.

سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم
خادم‌الشهدا و فرمانده سپاه عاشور

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول