اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کلزاکاران گلستانی کود رایگان دریافت می‌کنند

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: طرح توزیع کود برای کشاورزان کلزا کار به صورت دیم در گلستان توسط این ستاد در حال اجرا است.

کلزاکاران گلستانی کود رایگان دریافت می‌کنند

محمدمهدی سلمانزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال جهش تولید و در راستای حمایت از تولید داخلی با توجه به منویات مقام معظم رهبری قرارداد طرح توزیع کود رایگان را منعقد کردند.
وی تصریح کرد: در این طرح به کشاورزانی که در اراضی دیم خود کلزا کشت کردند کودهای سولفات آمونیوم و کود کامل (NPK) به صورت رایگان توزیع می‌شود.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید خاطرنشان کرد: یکی از عوامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی بوده و در این راستا با هدف توان‌افزایی کشاورزان، افزایش سطح کیفی و کمی کلزا در سال جهش تولید و کاهش بخشی از هزینه‌های کشاورزان با توجه به شرایط اقتصادی مردم این کودها به صورت رایگان توزیع می‌شود.
وی بیان کرد: مقدمات این طرح مانند پشتیبانی، به کارگیری کارشناسان تخصصی مرتبط، آموزش میدانی بر روی اراضی کشاورزی و غیره در ماه‌های گذشته انجام شده است.
سلمانزاده گفت: این طرح ملی در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، مینودشت، آق‌قلا، بندرترکمن و گمیشان اجرا و در مجموع ۹۰ تن کود به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال توزیع می‌شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول