اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انرژی خورشیدی نیروگاه برزک شهریور ۱۴۰۰ وارد مدار می‌شود

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: تا شهریور ۱۴۰۰ انرژی خورشیدی نیروگاه منطقه برزک وارد مدار خواهد شد و تلاش می‌شود ظرفیت 10 مگاوات به ۱۰۰ مگاوات ارتقا پیدا کند.

انرژی خورشیدی نیروگاه برزک شهریور ۱۴۰۰ وارد مدار می‌شود

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، با اشاره به کلنگ‌زنی احداث اولین نیروگاه ۱۰ مگاواتی در شمال استان اصفهان در منطقه برزک اظهار کرد: این نیروگاه توسط بخش خصوصی احداث میشود و این اتفاق مهم موجب تقویت و افزایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شمال استان اصفهان خواهد بود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، ۳ سال است به دنبال ایجاد ظرفیت‌های انرژی خورشیدی در منطقه هستیم، گفت: روزانه متوسط ۱۰ ساعت و به صورت ماهیانه ۳۰۰ ساعت آفتاب در این منطقه است اما به دلیل نوسانات ارضی موفق به بهره‌برداری در این منطقه نشده بودیم که این امر روز گذشته محقق شد.

رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا شهریور ۱۴۰۰ انرژی خورشیدی وارد مدار خواهد شد، تصریح کرد: با صحبت‌هایی که با سرمایه‌گذار پروژه صورت گرفته در مسیر جاده برزک این عدد به ۱۰۰ مگاوات ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی تأکید کرد: تلاش ما این است در جاده برزک شاهد شهرک انرژی خورشیدی باشیم که انرژی پاک تولید می‌کند، این اتفاق مهم، مکمل ظرفیت‌های محیط زیستی حوزه برزک با نگاه گردشگری سالم، سازگار با محیط‌زیست است.

ساداتی‌نژاد در پایان با بیان اینکه، یکی از ظرفیت‌های منطقه کاشان بعد از پیگیری چندساله روز گذشته به ظهور پیوست، گفت: امیدواریم با پیگیری و تقویت، یک ویژگی جدید با استفاده از ظرفیت بالقوه در این منطقه شاهد باشیم و در آینده‌ نزدیک یکی از شاخصه‌های منطقه، نیروگاه‌های خورشیدی در کاشان و آران و بیدگل باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ر۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول