اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: آنچه امروز پیش روی ماست بودجه مطلوب مجلس نیست

رئیس مجلس گفت: آنچه امروز پیش روی ماست بودجه مطلوب مجلس نیست ولی با توجه به ظرفیت‌های اجرایی و در تعامل با دولت حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم در آن اعمال شده است.

قالیباف: آنچه امروز پیش روی ماست بودجه مطلوب مجلس نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 3 اسفند 99) با اشاره به اصلاح بودجه توسط دولت و بررسی آن در کمیسیون تلفیق، گفت: آنچه امروز پیش روی ماست بودجه مطلوب مجلس نیست ولی با توجه به ظرفیت‌های اجرایی و در تعامل با دولت حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم در آن اعمال شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسات بررسی بودجه در مجلس نمایندگان در خصوص اصلاحات اعمال شده توسط دولت و تصمیمات اتخاذشده در کمیسیون تلفیق با رأی خود تصمیم نهایی را اتخاذ خواهند کرد.

وی افزود: بودجه کل کشور وارث چند دهه عملکرد اقتصادی دولت‌هاست و بخش قابل توجهی از اشکالات ساختاری در اقتصاد کشور به علت در اولویت نبودن اصلاح ساختار بودجه است.

قالیباف خاطرنشان کرد: لایحه بودجه سال 1400 هم طبق همین عادت دیرینه و حتی بیشتر از اشکالات ساختاری مرسوم دارای اشکالات جدی بود و معیشت مردم را در معرض آسیب‌ قرار می‌داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون تلفیق اصلاحات مهمی در لایحه بودجه اعمال کرد و در راه تحول بودجه به نفع مردم را به مردم نشان داد. ولی در نهایت دولت مجری بودجه است و تجربه نشان داده است که دولت می‌تواند با اجرای بد و ناقص بهترین تصمیمات هم فرصت اصلاحات ضروری را به آسیبی علیه معیشت مردم تبدیل کند.

وی ادامه داد: به همین جهت نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند تا اصلاحات بودجه بر عهده دولت گذاشته شود و مسؤولان اجرایی با توجه به توان و اراده فعلی دولت تغییرات لازم را در لایحه اصلاحی اعمال کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: در نتیجه این فرایند و رایزنی‌های صورت گرفته خوشبختانه دولت نیز بخشی از این اصلاحات مورد نظر را اعمال کرد. دولت یک گام در تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت و مجلس نیز چندین گام برداشت و از بخشی از راهکارها و اصلاحات مدنظر خود چشم‌پوشی کرد تا در این شرایط اختلافات مانع از شنیده شدن صدای واحد ما برای حل مشکلات مردم نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به زلزله در شهرستان‌های دنا و سی‌سخت اظهار داشت: زلزله در شهرستان‌های دنا و سی‌سخت مشکلات فراوانی برای مردم صبور این مناطق ایجاد کرده است. ضروری است دولت و دستگاه‌های اجرایی سریعا نسبت به رفع تمامی مشکلات مردم این مناطق به خصوص بازسازی منازل آنها اقدام کنند.

وی افزود: تلاش و پیگیری نمایندگان و پرتلاش استان کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری مشکلات مردم قابل تقدیر است.

قالیباف خاطرنشان کرد: لازم است کمیسیون عمران مجلس سریعا با تشکیل کارگروه ویژه و با حضور در مناطق زلزله‌زده بر روند رسیدگی دستگاه‌های اجرایی به مشکلات مردم نظارت کرده و گزارش نظارت مربوطه را جهت استحضار نمایندگان و قرائت در صحن مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول