اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تلاش شورای ائتلاف برای رسیدن به لیست واحد در انتخابات ۱۴۰۰

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان فارس گفت: با توجه به لزوم ایجاد وحدت برای گرفتن نتیجه مطلوب در انتخابات، تلاش داریم میان نیروهای انقلابی وحدتی ایجاد کرده و برای انتخابات شوراها، به یک لیست نهایی برسیم.

تلاش شورای ائتلاف برای رسیدن به لیست واحد در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کمتر از چهار ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آتی مانده و کم کم فضای سیاسی گرم و گرم تر می شود، فضایی که با حضور اقشار مختلف مردم می تواند مشت محکمی بر دهان دشمنان و استکبار جهانی باشد.

به همین منظور لازم است گروه ها و افراد مختلف در تنور انتخابات دمیده تا طبق توصیه رهبری معظم، انتخابات باشکوه و با مشارکت بالا را در ۱۴۰۰ شاهد باشیم، انتخاباتی که با بصیرت و آگاهی مردم، منجر به انتخاب افراد اصلح در هر حوزه گردد.

مهم ترین موانع مشارکت مردم در انتخابات

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس مردم سالاری دینی بنیانگذاری شده و حضور مردم در همه امور کشور امری ضروری و از مصادیق حقوق شهروندی می باشد، اظهار داشت: حضور و مشارکت مردم یک مطلوب به ذات است، فارغ از اینکه نتیجه آن چه شود و این دیدگاه در شورای ائتلاف نیز ساری و جاری می باشد.

مجید فروردین با اشاره به اینکه اگر مردم از حق انتخاب و مشارکت در انتخابات استفاده نکنند، مجبور خواهند بود تابع افرادی شوند که از حق خود بهره برده اند، تصریح کرد: باید در امر انتخاب نیز دقت شود که فرد یا افراد با ملاک های صحیح انتخاب شوند یعنی کسانی که کشور را به سمت تعالی سوق دهند.

وی در ادامه به مشکلات و موانع مشارکت بالای مردم در انتخابات پرداخت و به عنوان اولین مانع مشارکت مردم گفت: عده قلیلی در کشور هستند که اعتقادی به مردم‌سالاری دینی نداشته و نظر مردم را برای اداره کشور فاقد ارزش می دانند، به نوعی می توان گفت به دیکتاتوری مایل هستند و در نتیجه این افراد برای مشارکت مردم در انتخابات تلاش نخواهند کرد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان فارس افزود: در سطح کشور، نگرش هایی در حال گسترش است که به مردم القا نماید سهم قسمت انتخابی در اداره کشور بسیار قلیل است و برای آن درصدهای مختلفی از ۱۰ تا حداکثر ۳۰ درصد را بیان می کنند، این تفکر که در میان اصلاح طلبان تند دیده می شود، به نوعی تئوری سازی برای عدم مشارکت مردم در انتخابات می باشد.

وی با بیان اینکه اگر مردم ببینند انتخاب آنها نتیجه ای در بطن زندگیشان نداشته و وضع زندگیشان به ویژه در حوزه اقتصادی تغییر مثبتی نمی کند، رمق و انگیره ای برای مشارکت در انتخابات نخواهد داشت، اضافه کرد: مسئله فساد سیاسی و اقتصادی از دیگر موضوعاتی است که بر مشارکت مردم تاثیر داشته، به این صورت که اگر حاکمان از فرصت هایی که برای اداره کشور در اختیار آنان قرار گرفته برای منافع سیاسی و اقتصادی خود بهره می گیرند، مردم تمایل چندانی به حضور و مشارکت در انتخابات نخواهند داشت.

به گفته وی عدم هماهنگی و انسجام مسئولین که منجر به چندصدایی آنان در جامعه می شود نیز تاثیر منفی در مشارکت مردم در صحنه انتخابات خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا، به منظور رفع موانع و افزایش مشارکت در انتخابات عنوان کرد: رفع بخش عمده ای از این موانع در دست مسئولین به ویژه قوه قضاییه می باشد که باید تلاش نماید جلوی فساد سیاسی و اقتصادی را بگیرد.

وی با ذکر اینکه قوه مجریه و قوه مقننه باید سعی کنند اوضاع کشور از لحاظ اقتصادی بهبود پیدا کند، بیان کرد: هر سه قوه باید به گونه ای عمل کنند که تصویری منسجم و هماهنگ به جامعه منتقل شود.

برنامه شورای ائتلاف برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس با بیان اینکه شورای ائتلاف بر اساس باورهای دینی خود، اصل را حضور مردم و مشارکت بالای اقشار و گروه های مختلف بر سر صندوق های رای می داند، اظهار داشت: یکی از پایه های مهم انقلاب مردم هستند که تبلور آن در صحنه های مختلف از جمله انتخابات نمایان می شود و باید با آگاهی‌دهی به مردم سعی کنیم افراد در انتخاب خود تصمیمات درست و صحیحی را بگیرند.

وی پیرامون تلاش ها و برنامه های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: در شورای ائتلاف بر این باور هستیم که با تکیه بر اقتصاد درون زا و اقتصاد مقاومتی، موانع و مشکلات اقتصادی را مرتفع نماییم.

فروردین اضافه کرد: درست است که وضعیت اقتصاد چندان به سامان نیست اما سیاه نمایی که در این حوزه صورت می گیرد و عنوان می شود که انقلاب هیچ دستاوردی برای جامعه و مردم نداشته و وضعیت اقتصادی از پیش از انقلاب نیز بدتر است، دور از واقعیت و انصاف می باشد.

وی متذکر شد: در تمام زمینه های اقتصادی نسبت به دوران حاکمیت قبل پیشرفت صورت گرفته هر چند که ممکن است افزایش ثروت جامعه به صورت متناسب توزیع نشده و سبب ایجاد فاصله طبقاتی شده باشد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان فارس پیرامون انتخاب افراد برای حضور در انتخابات از جانب این شورا، بیان کرد: کسانی برای مجلس انتخاب شده و یا برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها انتخاب خواهند شد که بتوانند سروسامانی به وضعیت اقتصادی داده و باری از مشکلات مردم را بکاهند همچنین عدالت اجتماعی و اقتصادی را باور داشته و برای کاهش فاصله طبقاتی در کشور تلاش نمایند.

وی در خصوص یک صدایی مسئولین تصریح کرد: شورای ائتلاف به هماهنگی و افزایش انسجام میان مسئولین باور کامل دارد و معتقدیم که سه قوه زیر چتر ولایت فقیه باید یک انسجام درونی و هماهنگی قابل قبولی داشته باشند.

به گفته فروردین شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از برخورد قوه قضاییه با مفسدان سیاسی و اقتصادی به طور کامل حمایت و پشتیبانی می کند.

نحوه بسته شدن لیست شورای ائتلاف برای انتخابات شوراها

وی با بیان اینکه برای تشکیل مجمع ملی باید مجامع شهرستانی و استانی تشکیل شده و سپس مجمع ملی با حضور چند هزار نیروی انقلابی در سطح کشور برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در انتخاب فرد کاندیدا برای ریاست جمهوری، باید توجه ویژه ای به افکار عمومی صورت پذیرد که در همین رابطه مجمع ملی نیروهای انقلابی را تشکل خواهیم داد تا در یک حلقه بسته برای انتخاب فرد تصمیم گیری نشود.

این چهره سیاسی اصولگرا پیرامون نحوه عملکرد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای بستن لیست در انتخابات شوراها بیان کرد: همانند انتخابات مجلس که راه را برای همه نیروهای انقلابی باز کرده بودیم تا با ارائه مدارک و سوابق خود و با اتکا به آراء مردم و بررسی تخصصی به جمع بندی رسیدیم، این رویه برای انتخابات شوراها در پیش خواهیم گرفت و از دیدگاه ها، نظرات و ظرفیت مجامع شهرستانی و استانی در کنار کمیته های تخصصی بررسی سوابق کاندیداها بهره خواهیم گرفت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول