اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

افزایش ابتلای «جوانان» به کرونا/ هشدار نسبت به شکل گیری پیک جدید در استان تهران

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با هشدار نسبت به شکل گیری پیک جدید کرونا در اسفندماه، از افزایش ابتلای جوانان به این بیماری خبر داد.

افزایش ابتلای «جوانان» به کرونا/ هشدار نسبت به شکل گیری پیک جدید در استان تهران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی،رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره وضعیت کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۲ بیمار جدید در استان تهران با تشخیص کووید ۱۹ بستری شدند که سهم مراکز مراقبتی ویژه حدود ۱۰۰ بیمار بوده است. 

وی با بیان اینکه مجموع بیماران بستری در استان تهران با تشخیص کرونا در ۱۰۸ بیمارستان به دو هزار و ۶۲ بیمار می رسد، گفت: از مجموع این تعداد حدود ۸۶۰ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند و ۱۷۳ بیمار نیز در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شده اند.
 
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تعداد مراجعان سرپایی استان تهران را در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۰۰ بیمار عنوان کرد و گفت: در روزهای تعطیل تعداد مراجعان بخش‌های بهداشتی کاهش می‌یابد؛ بنابراین با کاهش مراجعان سرپایی رو به رو هستیم.
 
 زالی با اشاره به مقایسه آمار ابتدای هفته جاری با هفته گذشته، یادآور شد: از اواسط هفته دوم بهمن ماه به بعد شاهد افزایش شیب نسبتا ملایمی هستیم و تغییری در کاهش آمار مبتلایان، مراجعان بستری و موارد مراجعه سرپایی وجود ندارد و این مسئله نشان می‌دهد که احتمالا باید در انتظار شکل گیری پیک‌های جدیدی در استان تهران باشیم.
 
وی با بیان اینکه احتمالا افزایش آمار استان تهران نسبت به استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری، آذربایجان غربی و استان‌های غربی با تاخیر خود را نشان می‌دهد، افزود: هفته جاری برای ما هفته مهمی است؛ برای اینکه ممکن است شاهد شکل گیری امواج جدید بیماری در استان‌های مرکزی از جمله تهران باشیم و بیش از هر زمان نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان هستیم.
 
زالی با بیان اینکه بازتوزیع سنی مبتلایان در استان تهران مانند استان‌های دیگر در حال تغییر است، گفت:مراجعه گروه سنی جوانان هم در حوزه بستری و هم سرپایی در طول هفته های اخیر افزایش یافته است و با توجه به رشد مرگ و میر در گروه سنی مبتلایان بالای ۷۰ سال از اواسط بهمن ماه به بعد، گروه‌های پرخطر و به ویژه گروه‌های مسن تر از ۶۵ سال و افراد دارای بیماریهای زمینه‌ای  جز گروه‌های پرخطر در مرگ و میر تلقی می‌شوند و باید توجه بیشتری به در منزل ماندن و اجتناب از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر داشته باشند.
 
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر ضرورت انجام مراقبت‌های بهداشتی در اسفندماه، وجود واریانت‌های جهش یافته ویروس را در کشور نیازمند رعایت جدی تر پروتکل‌های بهداشتی دانست.

وی  با اشاره به گزارش‌های میدانی مبنی بر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تهران، گفت: در ادارات دولتی نیز برخی از محدودیت‌هایی که در گذشته اعمال می‌شد کاهش یافته که موجب نگرانی است و روز دوشنبه در جلسه با استانداری تهران این موضوع بررسی خواهد شد.

زالی تاکید کرد:هیچ چیز به اندازه تماس نزدیک بین فردی و فضاهای پر ازدحام موجب افزایش سرایت نمی‌شود اما کماکان سطوح آلوده به عنوان یکی از راه‌های انتقال ویروس‌های جهش یافته و غیر جهش یافته تلقی می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول