اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

افزایش قیمت خوراکی‌ها در بهمن‌ماه/ قندو ‌شکر در یک ماه 11.7 درصد گران شد+جدول

شاخص کل قیمت کالاها شامل خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 67.2 درصد افزایش یافت.

افزایش قیمت خوراکی‌ها در بهمن‌ماه/ قندو ‌شکر در یک ماه 11.7 درصد گران شد+جدول

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت کالاها شامل خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 67.2 درصد افزایش یافت. برایند گزارش بدست آمده از خیز دوباره افزایش تورم در کشور خبر می‌دهد.

گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن تورم 57.2 درصدی را در بهمن 99 نسبت به بهمن 98 تجربه کرده و نیز روغن و چربی‌ها 99.5 درصد گران شده است.

میوه و خشکبار از این قاعده مستثنی نبوده و افزایش 88.2 درصد را ثبت کرد. در مجموع کل اقلام سبد مصرفی شامل خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بیش از 40 درصد در بهمن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته‌اند.

در اقلام غیرخوراکی مانند پوشاک و کفش تورم 49.7 درصد مبلمان و لوازم خانگی، 66.9 درصد بهداشت و درمان، 37.8 درصد حمل و نقل، 56.7 درصد تفریح و فرهنگ، 59.5 درصد گران شده‌اند.

یکی از شاخصه‌های مهم افزایش یا کاهش تورم کالاها و خدمات بررسی نرخ تورم ماهانه کالاها محسوب می‌شود.

طبق اطلاعات جدول که مرکز آمار آن را ثبت کرده، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن نسبت به دی ماه امسال 5.3 درصد رشد نشان می‌دهد.یعنی در یک ماه تورم بیش از 5درصد افزایش یافته است.برای گوشت قرمز و گوشت ماکیان 5.8 درصد، سبزیجات 9.6 درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی 11.7 درصد افزایش ماهانه به ثبت رسیده است.

کمترین تورم ماهانه در خوراکی‌ها مربوط به خوراکی‌های طبقه‌بندی نشده و چای، قهوه،‌کاکائو، نوشابه و آبمیوه است. در بخش غیرخوراکی و خدمات رشد منفی 6.3 برای آب و برق و سوخت ثبت شده و پس از آن ارتباطات در جایگاه دوم قرار گرفته است. رتبه سوم نیز به مسکن،‌آب و برق و گاز و سایر سوخت‌ها با نرخ صفر گزارش شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول