اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح نهال‌کاری در مراتع روستاهای طارم

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طرح نهال‌کاری در مراتع روستاهای «جمال آباد و هزاررود» شهرستان طارم اجرا می‌شود.

اجرای طرح نهال‌کاری در مراتع روستاهای طارم

مجید معانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: جنگل‌های استان زنجان جزو جنگل‌های حفاظتی است.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه غالب جنگل‌های زنجان از گونه «ارس، بنه، زالزالک و بلوط» است، عنوان کرد: هر ساله بر اساس جذب اعتبارات عملیات توسعه و غنی‌سازی در این جنگل‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری بر اساس اعتبارات جذب شده از صندوق توسعه ملی در منطقه طرح جنگل‌داری چند منظوره «هزاررود» شهرستان طارم حدود 90 هکتار نهال‌کاری انجام گرفت، بیان کرد: در منطقه «جمال آباد» این شهرستان نیز 140 هکتار از عرصه‌ها نهال‌کاری انجام گرفته است.

معانی گونه کشت شده در این مناطق را گونه جنگلی ارس اعلام و خاطر نشان کرد: این گونه جزو گونه‌های بومی و مقاوم استان است.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از تخصیص محل اعتبارات صیانت خبر داد و گفت: 50 هکتار توسعه جنگل با بذر و حدود 20 هکتار توسعه جنگل با نهال در طرح‌های مدیریت منابع جنگلی «بیدان چای و بادامستان» انجام گرفت.

وی حفاظت از عرصه‌های طبیعی را در کنار توسعه جنگل‌ها بسیار با اهمیت خواند و افزود: حفاظت و حمایت از عرصه‌ها مشارکت همه افراد جامعه را می‌طلبد.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول