اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حریم و بستر رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی سنددار می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از امضای تفاهم‌نامه سنددار کردن حریم و بستر رودخانه‌های استان خبر داد.

حریم و بستر رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی سنددار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را در سال 1399 برگزار کردیم که در ابتدای جلسه طرح جامع شهرستان بناب مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه ترازنامه انرژی استان که نشان‌دهنده وضعیت سبد مصرفی انرژی از حامل‌های مختلف اعم از برق، گاز، بنزین و نفت است، در بخش‌های مسکونی، کشاورزی، صنعت، حمل و نقل و خدمات مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفت.

بهبودی همچنین از امضای تفاهم‌نامه سنددار کردن حریم و بستر رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه بین اداره‌کل ثبت اسناد، شرکت آب منطقه‌ای، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان.شرقی منعقد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، توضیح داد: بر اساس این تفاهم‌نامه در طی برنامه زمانبندی‌شده چند سال آینده به تدریج تمام بسترها و حرائم رودخانه‌ها شناسایی و برای آنها سند ثبتی صادر می‌.شود.

وی اعلام کرد: این امر از تصرف‌های غیرقانونی بستر رودخانه‌ها و ساخت و ساز غیرمجاز و در نتیجه از خسارت‌های احتمالی هنگام بروز حوادثی مثل سیل جلوگیری و در واقع یک نقش پدافند غیرعامل ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول