اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سامانه نسخه الکترونیک، زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی را فراهم می‌کند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با توقف صدور دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی مراجعات غیرضروری مردم به شعب و کارگزاری‌ها و ازدحام در این مراکز کاهش می‌یابد و در کنار آن با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی فراهم می‌شود.

سامانه نسخه الکترونیک، زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با وجود توقف صدور دفترچه‌های کاغذی، اوراق دفترچه‌های در اختیار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی معتبر و قابل استفاده است، اظهار کرد: پس از اتمام اوراق دفترچه‌ها دیگر نیازی به دریافت دفترچه جدید نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان افزود: بیمه شدگانی که اوراق دفترچه درمانی آنها به اتمام می‌رسد می‌توانند در مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه‌های بیمه را ارائه داده و از خدمات درمانی مورد نیاز با پوشش تأمین اجتماعی استفاده کنند.

وی با اشاره به روش‌های استحقاق سنجی 6 گانه سازمان تصریح کرد: پزشکان، داروخانه‌ها و همه مراکز درمانی و پاراکلینیکی می‌توانند از طریق کدهای دستوری USSD، پیامک و سامانه‌های اینترنتی که طی ماه‌های گذشته به آنها اعلام شده است، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز آنها را براساس ضوابط ارائه دهند. 

وی طرح نسخه الکترونیک تامین اجتماعی را بسیار ارزشمند خواند و گفت: با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و تمهیدات فراهم شده برای استفاده از این سامانه انتظار می‌رود که پزشکان و همه درمانگران به مرور استفاده از این سامانه را جایگزین روش‌های سنتی نسخه نویسی و نسخه پیچی کنند تا اوراق کاغذی در آینده نزدیک از تمامی فرآیندهای مرتبط با حوزه درمان حذف شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: با توقف صدور دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی مراجعات غیرضروری مردم به شعب و کارگزاری‌ها و ازدحام در این مراکز کاهش می‌یابد و در کنار آن با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی فراهم می‌شود.

گفتنی است، با توجه به اعلام قبلی تأمین اجتماعی مبنی بر توقف صدور دفترچه‌های کاغذی، از روز شنبه دوم اسفند، دفترچه‌های کاغذی از طریق شعب و کارگزاری‌ها صادر نمی‌شود و بیمه شدگان برای دریافت دفترچه جدید به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نکنند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول