اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بهترین دزدگیر اماکن

شکی نیست که بهترین سیستم حفاظتی برای منازل و اماکن دزدگیر است که در مقابل سیستمهایی مانند دوربین مداربسته ,درب ضد سرقت و انواع قفل ها از بازدارندگی بیشتری برخوردار است و میتواند مالک را از وقوع سرقت مطلع سازد.

بهترین دزدگیر اماکن

اما بهترین دزدگیر اماکن چیست و چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟ بهترین برند های دزدگیر اماکن کدام ها هستند؟ در ادامه به بررسی این موارد میپردازیم ,پس با سیستمهای حفاظتی گذر کنترل همراه باشید.

 

دزدگیرهای اماکن در سه حالت ساده ,خط شهری و سیمکارتی استفاده میشوند. اگر از دزدگیر های ساده و بدون تلفن کننده استفاده کنید فقط صدای آژیر را خواهید داشت که این از لحاظ امنیتی چندان مطلوب نیست و توصیه نمیشود. دزدگیر با تلفن کننده شهری دارای تلفن کننده خط ثابت است که به خط ثابت خانه متصل میشود و از طریق آن با مالک تماس میگیرد و پیغامی را پخش میکند.در این حالت مالک از سرقت مطلع شده و میتواند اقدام کند،اما در این مدل دزدگیر اگر سارق قبل از سرقت سیم های تلفن ساختمان را که معمولا از جلو درب میگذرند را قطع کند دیگر تلفن کننده عمل نخواهد کرد و فقط صدای آژیر میماند.

اما دزدگیر های اماکن سیمکارتی به راحتی قابل از کار انداختن نیستند و از امنیت بالایی برخوردارند.همچنین به دلیل استفاده از سیمکارت قابلیت های بسیار بالاتری نسبت به دیگر انواع دزدگیر اماکن دارند.

امکاناتی نظیر دریافت گذارشات از طریق پیامک,فعال و غیر فعال کردن دستگاه از راه دور و تنظیمات آن توسط نرم افزار بر روی گوشی تلفن همراه که با اضافه شدن ماژول سیمکارتی به سیستم دزدگیر های امروزی امکان پذیر شده است.

دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی؟

شاید با خودتان فکر کنید که اگر از برندهای خارجی دزدگیر اماکن استفاده کنید بهتر باشد ,اما متاسفانه و یا خوشبختانه دزدگیر های خارجی زیادی در ایران موجود نیست و تنها برند خوب خارجی  موجود در ایران پارادکس کانادا است که ان هم بدلیل قیمت بسیار بالای مدلهای سیمکارتی آن مقرون بصرفه نیست و کمتر کسی از آن استفاده میکند.

دزدگیر های چینی هم که در بازار با نامهای مختلفی موجود میباشند و قالبا در یک پک بسته بندی شده با نامهای گوناگون ارائه میشوند بسیار ضعیف هستند و نقص های امنیتی زیادی دارند که در ادامه به بررسی این ضعف ها میپردازیم:

باطری پشتیبان

باطری که قسمت مهم دزدگیر میباشد باید قابلیت نگه داری سیستم تا حداقل 2 روز را در صورت قطع برق شهر داشته باشد. در دزدگیر های اماکن ایرانی میتوان یک باتری 12 ولت 4.5 یا 7.5 آمپر بزرگ قرار داد که قابلیت نگهداری برق برای دزدگیر تا حدود 2 روز را دارد اما در دزدگیر های چینی یک باتری شارژی کوچک که اندازه 2 عدد باتری قلمی است وجود داری که حداکثر 2 تا 3 ساعت بتواند سیستم را روشن نگه دارد که این نقطه ضعف این دستگاهها است.

قابلیت نصب چشمی باسیم

دزدگیر های ایرانی علاوه بر چشمی بیسیم دارای 4 زون میباشند که به هر کدام میتوان تعداد زیادی چشمی با سیم به طور سری متصل کرد اما در دزدگیر های چینی فقط میشود از چشمی های بیسیم استفاده کرد.

آژیر

دزدگیر های ایرانی علاوه بر آژیر داخلی دارای کانکتور بلندگو نیز میباشد که صدای این بلندگو ها به مراتب بیشتر و شکه کننده تر نسبت به اژیر های کوچک و کم صدای این دزدگیرهاست.دزدگیر های چینی قابلیت نصب بلند گو را ندارند زیرا جریان انها دی سی است و فقط میتواند اژیر های کم توان را فعال کند.اما جریان دزدگیر های ایرانی ای سی است که توان بالایی برای فعال کردن بلندگو های 35 وات را دارد.

خدمات پس از فروش

دزدگیرهای بی کیفیت و پر خطای چینی معمولا دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بدرد بخوری نیستند و در صورت خرابی, تعمیر انها دشوار است و باید تعویض شوند اما تمام دزدگیر های ایرانی معمولا دارای 2 سال گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی مدت هستند و در صورت خرابی  مکان و دفتر خدمات این شرکتها مشخص است و شما میتوانید به آن مراجعه کنید.

بهترین برندهای دزدگیر اماکن

دزدگیر های ایرانی در حال حاظر بهترین گزینه برای انتخاب میباشند و از لحاظ کیفیت و امکانات انصافا عالی هستند و تمام نیازها در این حوزه را براورده میکنند.

برندهایی مانند فایروال,کلاسیک,سایلکس,جی ام کا,گپ,مستر, بتا و سیماران,فایواستار و آنیک از جمله برندهای خوب و محبوب ایرانی در ضمینه دزدگیر اماکن میباشند که کیفیت و خدمات خوبی را دارند.البته در این میان برند فایروال حرف اول را میزند و از لحاظ امکانات و خدمات یک سرو گردن از دیگر برندها بالاتر است.

مزیت هایی که دستگاه دزدگیر فایروال را نسبت به دیگر برند ها متمایز میکند عبارتند از: گارانتی 5 ساله این شرکت که در مقایسه با دیگر برندها حدود سه سال بیشتر است که این امر به دلیل کیفیت بالای تولید این محصول میباشد.

دزدگیر اماکن فایروال دارای 8 زون بیسیم و باسیم میباشد که در مقایسه با برند های دیگر که 4 ویا 5 زون هستند مناطق بیشتری را به صورت مستقیم پوشش میدهد. مثلا اگر مکانی مانند منزل و یا اداره دارای 8 اتاق باشد و دستگاه شما 4 زون باشد شما مجبور هستید 4 اتاق دیگر را بصورت سری با اتاق های دیگر ببندید بنابراین هنگام تحریک دزدگیر نمیتوانید بفهمید که سنسور کدام اتاق فعال شده,اما اگر دستگاه 8 زون داشته باشد هر زون را به یک اتاق اختصاص میدهید و اتاقی را که در ان چشمی فعال شده را از روی ال ای دی های دستگاه پیدا می کنید.

صفحه نمایش فارسی و سخن گو فارسی بودن  فایروال  کار شما را برای تنظیمات راحت میکند.
سنسور های فایروال در مقایسه با دیگر برندها کامل بوده و با همین برند انواع چشمی حرکتی با سیم و بیسیم ,مگنت,سنسور لرزشی ,آژیر بیسیم و باسیم,پدال و... را دارا میباشد.

اتصال دزدگیر به سیستمهای دیگر

دزدگیر اماکن را میتوان از طریق سنسور مگنت به جک پارکینگی نیز متصل کرد تا درصورت باز شدن درب پارکینگ دزدگیر فعال شود.جک پارکینگی و آیفون تصویری از اهمیت زیادی برای امنیت خانه برخوردار هستند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول