اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

محیط‌های کاری کانون انتشار کووید ۱۹ هستند/ ابلاغ۱۷۰ پروتکل بهداشتی برای پیشگیری

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۶۳ درصد شاغلین کشور مردان هستند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط کار به ویژه برای مردان یک ضرورت است، از این رو بیش از ۱۷۰ پروتکل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط کار از سوی وزارت‌ بهداشت ابلاغ شده است.

محیط‌های کاری کانون انتشار کووید ۱۹ هستند/ ابلاغ۱۷۰ پروتکل بهداشتی برای پیشگیری

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ناهید شفیعیان پیش از ظهر امروز با اشاره به این موضوع که محیط‌های کاری کانون انتشار ویروس کووید ۱۹ هستند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این موضوع توجه بیشتر مردان در محیط کار به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل کم مهارتی مانند حمل و نقل، تهیه مواد غذایی، انبارداری، ساخت و ساز و کار در کارخانه در بین مردان بیش‌تر دیده می‌شود و متأسفانه با مرگ و میر بیشتر نیز همراه هستند.

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مردان قشر مهم تأمین کننده مایحتاج خانوارها هستند، افزود: از این رو باید بر حفظ سلامتی این گروه در محیط‌های کاری نظارت ویژه داشت.

شفیعیان ادامه داد: در این راستا بیش از ۱۷۰ پروتکل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط کار از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و ابلاغ شده است.

وی، رعایت فاصله مجاز بین پرسنل و کارگران، به کارگیری وسایل حفاظتی، گندزدایی اصولی محیط‌های کاری، کنترل‌های فنی و مهندسی در جهت کاهش ارتباطات انسانی، مدیریت استاندارد شیفت‌های کاری و توجه ویژه به تهویه کافی هوا در فضاهای سربسته و اماکن پرازدحام مهم‌ترین این پروتکل‌ها عنوان کرد.

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: به منظور کنترل رعایت پروتکل‌های ابلاغی در محیط‌های کاری به ویژه فضای کارخانجات، گشت‌های نظارتی متشکل از کارشناسان بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، کارشناسان اداره کار و رفاه اجتماعی، اداره کل صمت و همچنین سازمان تأمین اجتماعی به صورت منظم انجام می‌شود.

شفیعیان، گفت: به موازات این گشت‌ها، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای متشکل از ۷۲ نفر در مراکز بهداشت شهرستان‌ها نیز کارخانجات و مراکز کاری تحت پوشش خود را نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول