اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گلایه نماینده ولی فقیه از عدم فضاسازی‌ مناسب در حوزه نماز

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اقامه نماز تنها به معنی برپا کردن نماز جماعت در ادارات و مساجد نیست بلکه به معنی حاکم کردن و ترویج فرهنگ نماز است که این مهم باید در فضاسازی‌ها نمود داشته باشد.

گلایه نماینده ولی فقیه از عدم فضاسازی‌ مناسب در حوزه نماز

به گزارش خبرگزای فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در شورای زکات و اقامه نماز استان گفت: اقامه نماز تنها به معنی برپا کردن نماز جماعت در ادارات و مساجد نیست بلکه به معنی حاکم کردن و ترویج فرهنگ نماز در درب و دیوار مدرسه یا اداره است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با ترویج این فرهنگ اگر اذانی هم در ادارات پخش نشود و یا هیچ عمل نمازی صورت نگیرد درب و دیوار مدرسه همه را به نماز وادار می‌کند که این امر به فضاسازی باز می‌گردد اما متأسفانه از این فضاسازی‌ها غافل هستیم و در شهر و ادارات شاهد آن نیستیم.

وی با بیان اینکه می‌توان از تصاویر شهدا درحال نماز در مکان‌های عمومی نصب کرد تا فرهنگ نماز گسترش داده شود، افزود: برای نماز وقت بگذارید که البته منظور طولانی کردن نماز نیست بلکه منظور نماز با اخلاص و به دور از ریا و غفلت و سرشار از پاکی و حلال‌های الهی باشد نه اینکه ساعت‌ها نماز با اخلاق‌های ناپسند و رفتارهای نازیبا قرائت شود بلکه نماز باید با مقدمات خاص خود برپا شود.

نکونام با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده حاکی از فعال بودن این کمیته‌ها است و نکته رابط نماز نکته مهمی است که سبب برپایی نماز با یک انسجام می‌شود، اظهار کرد: این فعالیت یک حرکت همگانی نیاز دارد تا فرهنگ نماز به معنای واقعی در جامعه حاکم شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه همراه بودن نماز و زکات حرکت زیبایی است و همه فعالیت‌های این دو حوزه باید با هم برگزار شود، ادامه داد: برگزاری اجلاس نماز با این روش حرکت بسیار خوبی است همچنین جذب 77 میلیارد بودجه مشارکتی حاکی از ظرفیت‌های بالا است که اگر بیشتر فعالیت شود مبلغ بیشتری نیز جذب می‌شود.

نکونام بیان کرد: حضور 587 نفر عامل و مبلغ زکات در استان از ظرفیت بالای زکات خبر می‌دهد که می‌توان آن‌ها را افزایش داد البته انواع زکات باید برای مردم تبیین شود و مردم بتوانند بین آن‌ها فرق قائل شوند و سبب نشود که زکات واجب بر عهده کسی باشد و همه اموالش را در زکات مستحب هزینه و از واجب خدا غفلت کند بلکه مستحبات باید به برپایی واجبات کمک کند.

وی در پایان گفت: واجب‌های پروردگار ستادی نیست که جمعی متولی آن شوند بلکه همگان باید مروج آن باشند و از محرمات الهی نهی کنند تا ترویج نماز و زکات همگانی باشد.

انتهای پیام/3339/م     

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول