اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شکاف گسترده جهانی در دسترسی به واکسن کرونا/ خبرگزاری فرانسه: ۴۵ درصد کل واکسن دنیا به هفت کشور تحویل داده شده است

تاکنون ۲۰۰ میلیون دز واکسن کرونا در یکصد و هفت کشور دنیا تحویل شده است که معادل ۲/۵درصد جمعیت جهان است. اما نیمی از همین میزان اندک، تنها به هفت کشور عضو گروه جی-7 اختصاص یافته است.

شکاف گسترده جهانی در دسترسی به واکسن کرونا/ خبرگزاری فرانسه: ۴۵ درصد کل واکسن دنیا به  هفت کشور تحویل داده شده است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از ۲۰۰ میلیون دز واکسن کرونا در حداقل ۱۰۷ کشور و منطقه تحویل داده شده است که نزدیک به ۲/۵ درصد از جمعیت حدود ۷/۸ میلیاردی جهان را برای تنها یک دوز پاسخگو بوده است. اما از همین میزان هم، بیش از نیمی از آن تنها به کشورهای عضو گروه هفت اختصاص پیدا کرده است.

 ۴۵ درصد از دزهای واکسن تاکنون در میان باشگاه ثروتمندان که فقط ۱۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، تحویل داده شده است. باشگاه ثروتمندان شامل کشورهای عضو گروه هفت می‌شود که کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده آمریکا و کانادا آن را تشکیل می‌دهند.

از طرفی ۹۲ درصد دزها در سراسر جهان به کشورهای طبقه بندی شده توسط بانک جهانی به عنوان «با درآمد بالا» یا «درآمد متوسط ​​به بالا» داده شده که تنها حدود نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

روند تحویل واکسن و آغاز واکسیناسیون در حالی در کشورهای ثروتمند و با درآمد بالا روی رونق است که در میان ۲۹ کشوری که به عنوان «کم‌درآمد» رتبه بندی می‌شوند، تنها گینه و رواندا واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول